اختصاص ۹ درصد از بودجه شهرداری اصفهان به مباحث فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حدود ۹ درصد بودجه مدیریت شهری اصفهان به مباحث فرهنگی اختصاص یافته است، گفت: در بودجه سال جاری ۳۷۲ میلیارد تومان برای مباحث فرهنگی شهر در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: این کمیسیون که یکی از کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر اصفهان به شمار می‌رود، دو سال از حیات عمر چهارساله خود در دوره پنجم را پشت سر گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر اصفهان همواره به شفافیت و حق دسترسی شهروندان به اطلاعات تاکید داشته است، افزود: در این راستا تمامی مصوبات شورای شهر از طریق یک سامانه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و با رایزنی‌های انجام شده در تارنمای قوانین نیز انعکاس داده می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای شهر خود را ملزم به پاسخگویی در برابر شهروندان می‌داند.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بر اساس حمایت از سازمان های مردم نهاد، عرصه محور شدن برنامه ها، تقویت سرمایه‌های اجتماعی با برقراری دیدارهای مردمی و بازدیدهای منطقه‌ای، افزایش شادی و نشاط اجتماعی و ارتباط با هنرمندان، فرهنگیان همچنین ورزشکاران برای افزایش امید در جامعه تدوین شده است، تاکید کرد: تقویت امید در جامعه یکی از موضوعاتی است که در پایداری نظام نیز کمک خواهد کرد.

روشن خاطرنشان کرد: بر اساس رویکردهای کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر، اولویت‌هایی مشخص و برای تحقق آن پیگیری های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه اگر مدیریت شهری فقط به فکر ساختمان سازی باشد، بهره‌برداری درستی از مکان‌ها  و فضاهای شهری انجام نخواهد شد، افزود: بنابراین عمده‌ترین وظیفه کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر «فرهنگ‌سازی» است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه حدود ۹ درصد بودجه مدیریت شهری به مباحث فرهنگی اختصاص یافته است، گفت: در بودجه سال‌جاری ۳۷۲ میلیارد تومان برای مباحث فرهنگی شهر در نظر گرفته شده که ۲۵۰ میلیارد تومان آن در بخش عمرانی فرهنگی و ۱۲۲ میلیارد تومان در بخش جاری هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد شورای پنجم توجه ویژه به مباحث مربوط به فرهنگ‌سازی است که تبدیل چهارباغ به یک گذر فرهنگی و فرهنگ‌سازی برای اجرای رویدادهای فرهنگی در آن، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و ... در این راستا انجام شده است.

تقویت آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری خصوصی با رویکرد نخبه‌پروری

روشن با بیان اینکه تقویت آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری خصوصی با رویکرد نخبه‌پروری از دیگر اولویت‌های کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان است، گفت: در این راستا واگذاری مراکز به سازمان‌های مردم نهاد و جلب مشارکت آنها برای ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها و استانداردسازی مراکز فرهنگی انجام شده است.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بر اساس مصوبه‌ای جهت ارتقاء دانش دانش‌آموزانی که از سرویس‌های مدارس استفاده می‌کنند، بودجه دو میلیاردی برای ارایه آموزش‌های لازم به رانندگان سرویس‌های مدارس در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در خصوص ارایه بسته‌های فرهنگی و طرح شبانه کتابخانه‌ ها برای استفاده بیشتر دانش‌آموزان از کتابخانه‌های شهر مصوبات خوبی در این کمیسیون به نتیجه رسید.

وی خاطرنشان کرد:  در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید تمهیدات خوب ترافیکی در «ستاد مهر شهرداری اصفهان» در نظر گرفته شده که روز پنجشنبه هفته جاری با رژه ناوگان حمل ونقل از مقابل گلستان شهدا، این ستاد فعالیت رسمی خود را برای آرامش دانش آموزان و مدیریت و کنترل ترافیک شهر، آغاز خواهد کرد.

روشن با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان در مناسبت‌های مذهبی نیز همواره در کنار شهروندان قرار داشته است، گفت: در سال‌جاری قبل از شروع ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، جلساتی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان با حضور پلیس راهور، نمایندگاه خدمات شهری، هیئت های مذهبی مناطق و اعضای شورای شهر برگزار و تمهیدات لازم برای ماه محرم و صفر اندیشیده، برنامه‌ریزی لازم انجام و توصیه‌های ایمنی به هیئت‌های مذهبی شهر اعلام شد که نتیجه برقراری  نظم و انضباط در شهر، امنیت عزاداران، حفظ پاکیزگی شهر و آرامش شهروندان بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آزادگی، مردانگی و شجاعت پیام اصلی قیام عاشورا است، از این رو با اجرای برنامه‌های مختلف، فرهنگ‌سازی لازم در این راستا انجام شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: همانگونه که شورای اسلامی شهر در ایام شادمانی تاکید بر اجرای برنامه‌هایی برای افزایش نشاط اجتماعی دارد، در مناسبت‌های مذهبی نیز برای انجام وظایف خود را ملزم به اجرای برنامه‌های مرتبط می‌داند.

وی با اشاره به فعالیت فرهنگسراهای تخصصی در شهر، گفت: علاوه بر فرهنگ‌سراهای تخصصی «فرهنگ‌سرای پایداری» نیز در گلستان شهدا ایجاد شده که در ارتباط با مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس برنامه‌های خوبی برای شهروندان برگزار می‌کند تا یاد و خاطره شهدای گرانقدر زنده نگه داشته شود.

کد خبر 389885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.