ارایه ۱۰ هزار عدد کارت بلیط اتوبوس رایگان به دانش‌آموزان همدانی

شهردار همدان گفت: امسال در اقدامی جدید و در راستای تردد ایمنی و نیز ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی تعداد ۱۰ هزار عدد کارت بلیط اتوبوس از سوی مدیریت شهری همدان تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس صوفی در آیین رونمایی از برچسب سرویس مدارس شهر همدان اظهار کرد: با همکاری و همفکری دستگاه‌های متولی سرویس مدارس در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را شاهد هستیم و مدیریت شهری همدان سعی دارد با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات کارشناسی صورت گرفته بستر لازم به منظور ایجاد فضایی شاد و ایمن را برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان فراهم کند.

وی تصریح کرد:‌ در سال‌های گذشته و در روز اول سال تحصیلی استفاده از اتوبوس برای دانش‌آموزان رایگان بود که امسال در اقدامی جدید و در راستای تردد ایمنی و نیز ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی تعداد ۱۰ هزار عدد کارت بلیط اتوبوس از سوی مدیریت شهری همدان تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

هر دستگاه خودرو ون مجاز به جابجایی ۱۰ دانش‌آموز

میلاد کریمی، مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان نیز در این مراسم گفت:‌ در کنار توجه به کیفیت خدمات ارایه شده به دانش‌آموزان در بحث سرویس مدارس و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم تعداد خودروهای متقاضی طرح ساماندهی سرویس مدارس را نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰۰ دستگاه خودرو در طرح ساماندهی سرویس مدارس شهر همدان شرکت داشتند، افزود:‌ از این میزان، تعداد ۳۳۰ دستگاه خودرو تاکسی و تعداد یک هزار و ۱۷۰ دستگاه خودرو شخصی حضور داشتند که امسال هدف افزایش سرویس‌های مدارس به دو هزار دستگاه خواهد بود.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان با بیان اینکه هر دستگاه خودرو ون مجاز به جابه جایی ۱۰ دانش‌آموز و هر دستگاه خودرو سواری مجاز به سوار کردن چهار دانش‌آموز است، ‌گفت: در ماه‌های اخیر جلسات کارگروه ماده ۱۸سرویس مدارس به صورت مستمر برگزار شد که در خصوص نرخ گذاری سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید تصمیمات لازم در این کمیته صورت گرفته که در نهایت با تأیید شورای شهر و کمیته انطباق فرمانداری در سال تحصیلی جدید نرخنامه سرویس مدارس بین ۲۰ الی۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در طرح اظهار کرد: تشدید و افزایش عوامل بازرسی با بیش از ۱۰ دستگاه خودرو و۲۰ نفر بازرس در سطح شهر با همکاری پلیس راهور، ثبت نام و نام نویسی از متقاضیان سرویس مدارس در پنج شرکت زیر مجموعه و دارای مجوز از سازمان حمل و نقل شهرداری، آماده‌سازی و نصب برچسب سرویس مدارس قبل از فرارسیدن مهر ماه، برگزاری کلاس آموزشی و توجیهی با حضور ۱۵۰ نفر از مدیران مدارس و برگزاری کلاس آموزشی توجیهی با حضور ۵۰۰ نفر از رانندگان سرویس مدارس در شهریورماه از جمله اقدامات معاونت تاکسیرانی شهر همدان است که در موضوع ساماندهی سرویس مدارس انجام شده است.

کریمی تصریح کرد: با رانندگان خودروهای متخلف که اقدام به سوار کردن دانش‌آموزان، بیش از تعداد مجاز کنند و نیز اقدام به دریافت هزینه مازاد بر نرخ نامه مصوب کنند به شدت برخورد خواهد شد و از خانواده‌ها درخواست داریم هر گونه تخلف سرویس مدارس را از طریق "سامانه ۱۳۷ رسیدگی به درخواست‌های شهروندی" در میان بگذارند تا از طریق بازرسان تاکسیرانی با رانندگان متخلف بر اساس قانون برخورد شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم و با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و برخی مدیران شهری و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان برچسب سرویس مدارس شهر همدان در سال تحصیلی "۹۸- ۹۹" رونمایی شد.

کد خبر 389884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.