تجدید نظر در سهم چهارمحال و بختیاری از منابع آب حوضه زاینده رود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سهم استان از منابع آب حوضه زاینده رود با دستور وزیر نیرو تجدید نظر می‌شود.

 به گزارش ایمنا، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین بهره برداری از طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر فارسان با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو اظهار داشت: با قول مساعد وزیر نیرو، سهم استان از منابع آب حوضه زاینده رود مطالعه و با تجدید نظر در این حوزه شاهد رفع مشکل آب طرح‌های استان خواهیم بود.

او افزود: همچنین با دستور وزیر، کارگاه آبگیر طرح بن به بروجن تجهیز و مشکل این حوزه نیز برطرف می‌شود.

عباسی اضافه کرد: درباره اجرای طرح بهشت آباد نیز تجدیدنظر شده است و تونل ۶۷ کیلومتری این طرح نیز بسیار کوتاه‌تر خواهد شد.

او ادامه داد: تحویل نیروگاه کوهرنگ به آب نیروی کشور و ثبت اراضی نیروگاه سد کوهرنگ به نام وزارت نیرو نیز از دیگر تصمیمات این حوزه است.

عباسی گفت: هم اکنون ۸۵ طرح با اعتباری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو افتتاح شد که این اعتبار به اندازه اعتبارات عمرانی یک ساله استان است.

او افزود: افزایش ۵۰ میلیون متر مکعب سهم آب استان، تعیین حریم رودخانه‌ها به ویژه در حوضه زاینده رود و تأمین امنیت مردم محلی و گردشگران در این حوزه، توسعه گردشگری در حاشیه زاینده‌رود، مساعدت جهت هوشمندسازی کنتورها، افزایش حق‌آبه روستایی و اصلاح شبکه‌های فرسوده برخی از شهرهای کوچک استان از مطالبات این استان به شمار می‌رود.

عباسی در پایان خواستار تأمین اعتبار لازم برای حفاظت و ایمن سازی مخازن و مسیرهای تأمین آب و ایجاد زیرساخت‌های برق رسانی در قطب‌های صنعتی استان شد.

وزیر نیرو به منظور بهره برداری از طرح پست برق سفیددشت، بهره برداری از مجتمع آبرسانی سیبک شهرستان بروجن، بهره برداری از ۷۷ طرح برق رسانی در استان، آبرسانی به چندین روستا در منطقه چغاخور و بهره برداری از طرح‌های فاضلاب بلداجی و گندمان به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

کد خبر 389876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تنها GB ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    3 1
    هر روز یک نقشه برای زاینده رود می کشند و متاسفانه وزیر نیرو تنها منافع استان کوچک چهارمحال و بختیاری را در نظر می گیرد..... یه روز مانع سد کوهرنگ و بهشت آباد می شوند یه روز می خواهند مرزهای استان اصفهان را به عقب ببرند یه روز می خواند حق آبه اصفهان رو به چهار محال بدهند یه روز می خواند تونل های کوهرنگ را به چهارمحال واگذار کنند به خدا اینها قوم ظالمین هستند. متاسفانه وزیر نیرو هم فقط وقت کشی به ضرر اصفهان می کند .... ایمنا ی عزیز چندین بار پیام فرستادم و هیچ یک را منتشر نکردید لطفا اگر رسانه ی مردمی هستید این مطالب را منتشر کنید و جرات داشته باشید از مسئولان دولتی هم انتقاد کنید.
  • a GB ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    3 0
    پروژه ی نابودی زاینده رود وارد فاز جدید شد.....
  • مهران US ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    3 0
    دیگر در چه چیزی می خواهند تجدید نظر کنند؟! 50 میلیون متر مکعب دیگر آب (لابد برای همین طرح غیر منطقی و غیر قانونی بن_بروجن) هم به چند صد میلیون م م برداشت کاملا غیر قانونی دیگر برای باغات حاصله از «کوهخواری» اضافه شود؟! پس تکلیف محیط زیست زاینده رود و گاوخونی، به عنوان اولویت دوم پس از شرب چه می شود؟! همین چند روز پیش بود که شایعه دروغی راجع به انتقال آب از چغاخور (سبزکوه) به اصفهان را منتشر کردند. در حالی که مقصد آن در همین چهارمحال (فولاد سفیددشت) بود و اتفاقا هدف اصلی محرکین پشت پرده اعتراضات مربوطه، جایگزینی محل تأمین آب مورد نیاز مقصد این طرح با همین طرح کذایی بن-بروجن بود! در حالی که طرح انتقال از سبزکوه، از همان حوضه کارون و با مسیری کوتاه بود که مقصد هم در آن قرار دارد. انتقال آب هم در آن به صورت ثقلی و بدون نیاز به صرف برق بود. در مقابل طرح «فاقد ارزیابی زیست محیطی» بن-بروجن از زاینده رود «بحران زده»، بایستی با صدها کیلومتر لوله گذاری و طی مسافتی ده ها کیلومتری و ارتفاع چند صد متر و با نیاز به پمپاژ و صرف هزینه های بسیار برای اجرا و بهره برداری انجام شود!