جریان اصلاحات یک جریان پایدار است

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

حول محور خاتمی، به جمع بندی برای ارائه لیست می رسیم

محمد عطریانفر با اشاره به انتقاد اصلاح‌طلبان از ارائه لیست در انتخابات گذشته اظهار کرد: منتظریم شرایط کشور انتخاباتی شود، به طور طبیعی حول محور رئیس دولت اصلاحات که مسئولیت کلان جریان اصلاحات را دارد به جمع‌بندی برای ارائه لیست می‌رسیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان به دلیل عملکرد فراکسیون امید گفت: هر فعالیت سیاسی نقاط قوت و ضعفی دارد، فراکسیون امید هم از این مسئله مستثنی نیست.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه جریان اصلاحات خیلی مرتبط و منوط به امثال من نیست، تصریح کرد: جریان اصلاحات یک فرآیند کلی است که در جامعه جریان دارد، مردم مطالبه‌گر هستند، ممکن است در این فرآیند موفقیت‌ها و ضعف‌هایی داشته باشیم، اما مردم به راحتی از مسیر خود دست نمی‌کشند.

او ادامه داد: مردم شاید نمایندگان خود برای انجام وظایفشان را تغییر دهند، از این سو نمی‌توانیم به دلیل عملکردها تصور کنیم جریان اصلاحات تضعیف شده است، بلکه جریان اصلاحات یک جریان پایدار است که صاحب آن مردم طبقه متوسط شهری هستند.

عطریانفر با اشاره به اظهارات کرباسچی مبنی بر بازتعریف اصلاحات اظهار کرد: کرباسچی حرف درستی زده است چراکه باید متناسب با اقتضائات زمان ببینیم رویکردهای اصلاح‌طلبانه ما چگونه است، معتقدم نباید ذهن خود را فقط معطوف به تعاریف پیشین کنیم، تغییر شرایط و صحنه رقابت در تعریف روزآمد اصلاحات موثر خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه بازتعریف اصلاحات نیاز به اندیشمندی دارد، گفت: معتقدم کلیات فرمایشات آقای کرباسچی درست است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به اظهارات مرعشی مبنی بر حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو از فن سالاران، خاطرنشان کرد: تکنوکراسی ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی است که همه به آن نیازمند هستند، نه‌تنها اصلاح طلبان بلکه اصولگرایان هم از جریان تکنوکراسی بهره‌مند هستند، فن سالاری ابزاری برای پیشبرد اهداف یک طیف سیاسی است.

 روزی خواهد رسید که ترامپ را محاکمه کنیم

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (سه شنبه) در گردهمایی شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی در شهرستان آبعلی، گفت: امسال از سال های تعیین کننده انقلاب اسلامی است. همه‌ سال‌های انقلاب اثر گذار و مهم بوده اما امسال ویژگی های خاص خودش را دارد. امسال شیطان بزرگ و دشمن همیشگی ملت ما به مبارزه ملت ایران برای رویارویی جدید آمده است. 

وی ادامه داد: زمانی بود که آمریکایی ها فقط در عرصه نظامی به جنگ ملت ها می آمدند. اما امروزه با جنگ فرهنگی و اقتصادی و سایبری جلو می آیند.

رضایی تاکید کرد: دشمنان خیال می کنند که ایران در این عرصه های نو، ضعیف است. آنها در جنگ نظامی محدود شده‌اند و به محاصره نیروهای انقلابی ما در منطقه در آمده اند. آنها می خواهند در عرصه اقتصاد و فرهنگ ما و فضای مجازی را محاصره کنند. 

وی با بیان اینکه در همه جهان این سوال مطرح است که آیا ایران در این رویارویی در مقابل آمریکا پیروز خواهد شد؟، آیا در صحنه سایبری ملت ایران پیروز خواهد شد؟ آیا محاصره اقتصادی شگسته خواهد شد؟ تاکید کرد: یک میدان جدید از مبارزه و فتح خرمشهری دیگر در میان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه همه به دنبال تحلیل چگونگی مقابله و ایستادگی ما هستند، خاطرنشان کرد: نتیجه این جنگ های جدید به کجا کشیده می شود؟ حتی آقای ترامپ راضی شده است که سرپایی در مسیر عبور آقای روحانی، با رئیس جمهور ما عکس بگیرد و بگوید مذاکره کردم و برنده شدم.

رضایی تصریح کرد: رئیس جمهور ما هم سرپایی و گذری هم نباید به آقای ترامپ جز با مشت گره کرده نگاه کند چرا که هرنوع عکسی که ترامپ بخواهد به عنوان مذاکره سوء استفاده کند، خیانت به ایستادگی و انقلاب ماست. این علامت نباید برای دشمن ارسال شود. آنها دنبال این نمایش هستند.

وی با بیان اینکه خوشحال هستم که مقام معظم رهبری امکان هر نوع مذاکره ای با آمریکا را رد کردند و فرمودند ما هیچ نوع مذاکره ای نداریم،تاکید کرد: این فرموده سرآغاز شایسته ای برای نبرد کبیر جوانان ما با شیطان بزرگ است.

اگر دستگاه دیپلماسی عاقلانه رفتار نمی کرد کشور به بحران کشیده می‌شد

علی صوفی وزیر دولت اصلاحات و مشاور خاتمی در ارتباط با فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی ایران ، با اشاره به سفرهای خارجی  پیش روی رئیس جمهور کشورمان اظهار کرد: یک وجه مثبت دولت و در کل حاکمیت، دستگاه دیپلماسی ما است. انصافا دستگاه دیپلماسی ما خیلی قوی و دقیق عمل می‌کند.

وی ادامه داد: از وقتی دستگاه دیپلماسی وارد مذاکرات هسته‌ای شد بخصوص بعد از خروج آمریکا از برجام آنچه که از دستگاه دیپلماسی خودمان دیدم عقلانیت و فعالیت قابل قبول در سطح بین‌الملل بوده است. جایی ندیدیم که این دستگاه به دنبال تنش‌زایی در عرصه جهانی باشد، بلکه همواره با عقلانیت تنش‌هایی که از سوی برخی کشورها از جمله آمریکا علیه ما ایجاد شده را برطرف کرد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: مواضع دیپلمات‌های ما همواره کاملا حساب شده بوده است. کلماتی که آقای روحانی استفاده می کند و نوع ارتباطاتی که بر قرار می‌کند به جا و به موقع بوده و همواره برای کشورمان سازنده است.

وی افزود: چون سیاست خارجی توسط دولت تعیین نمی شود و راهبردهای این دستگاه توسط شخص مقام معظم رهبری تبیین و هدایت می‌شود، همواره صدای واحدی از این دستگاه شنیده‌ایم. همیشه دیده‌ایم کاملا تمام لحظه‌ها را برای خروج از بحران‌هایی که برایمان پیش آمده غنیمت شمرده، از آن استفاده کرده و کاملا هماهنگ عمل می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: مهم‌ترین نکته در عرصه سیاست خارجی برای کشور ما این است که هر موضعی در جای خودش گرفته می‌شود. موضوعاتی همچون جنگ، آمریکا، مذاکره، روش برخورد با کشورهای باقی مانده در برجام و اقداماتی که گام به گام برای برجام پیش گرفتند، تعامل با سازمان ملل، اقدام به موقع در زدن پهپاد، بحث کشتی که در جبل‌الطارق گرفته شد از جمله موضوعاتی است که می بینیم اگر دستگاه دیپلماسی عاقلانه رفتار نمی کرد کشور به بحران کشیده می‌شد.وی در پایان گفت که دستگاه دیپلماسی ما بسیار قوی و قابل اعتماد است.

روایتی جدید درباره مرگ مسعود رجوی

«علی حسین نژاد» مترجم قدیمی و سابق در بخش روابط خارجی سازمان منافقین (مجاهدین خلق) و سرکردگانش در عراق تأکید کرد که سازمان منافقین به دلیل حالت های جدایی از این سازمان در آستانه فروپاشی است.

وی تأکید کرد که سازمان منافقین از فاش شدن پرونده حقوقی اش و حجم نقض حقوق بشر که مرتکب شده است به شدت می ترسد.

حسین نژاد در گفت و گو با خبرنگار وبسایت اشرف نیوز که جنایت های سازمان تروریستی منافقین را رصد می کند در پاسخ به پرسشی درباره ارائه این سازمان به عنوان جایگزین نظام حاکم بر ایران گفت: این ها همه توهم و سخره برانگیز است و نشان دهنده یأس سازمان است. این سازمان پایگاه مردمی خود را داخل و خارج از ایران از دست داده است.

وی به دلیل جدایی خود از سازمان منافقین اشاره کرد و افزود: من از سازمان به این دلیل جدا شدم که این سازمان از یک سازمان سیاسی ضد امپریالیسم و دشمن آمریکا بر اساس استراتژی سازمان که موسسان آن در دوران رژیم شاه تدوین کردند به گروهی تبدیل شد که در خدمت امپریالیسم به رهبری آمریکا شده است.

علی حسین نژاد در پاسخ به پرسشی درباره «مسعود رجوی» رهبر منافقین که از سال ۲۰۰۳ تا کنون ناپدید شده است نیز گفت: سازمان منافقین اخیرا در کنفرانسی که به مناسبت  ۵۵ امین سال تأسیس اش برگزار کرد به مرگ مسعود رجوی اذعان کرد.

وی تأکید کرد: رجوی به عربستان فرار کرد و در همین کشور مرد.

حسن نژاد در این گفت و گو تصریح کرد: بی تردید مسعود رجوی به عربستان فرار کرد و در آن جا مُرد. اگر این چنین نبود یک مسئول عربستانی در سال ۲۰۱۷ در جریان کنفرانس سازمان منافقین در پاریس مرگ مسعود رجوی را اعلام نمی کرد. 

در جولای ۲۰۱۶ «ترکی الفیصل» رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان در سخنرانی اش در کنفراس سازمان منافقین در پاریس به مرگ مسعود رجوی اشاره کرد.

وی چندین بار در اشاره به مسعود رجوی کلمه «مرحوم» را تکرار کرد. وی درباره دلیل پنهانکاری درباره مرگ مسعود رجوی نیز گفت: سازمان منافقین مرگ وی را از بیم فروپاشی سازمان و جدایی های در صفوف سرکردگانش، درباره مرگ مسعود رجوی پنهانکاری می کند.

شایان ذکر است که از سال ۲۰۰۳ هیچ گونه اطلاعاتی درباره مکان اقامت مسعود رجوی منتشر نشده است.

وی از زمان ورود نیروهای آمریکایی به عراق حتی در هیچ گونه فیلمی ظاهر نشده و هیچ گونه نوار صوتی از خود بیرون نداده است؛ امری که زمینه را برای تقویت احتمال مرگش مهیا می کند.

 باید با کسانی که جامعه را ناامید می‌کنند برخورد کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم  درباره نقش و وظیفه جریان‌های سیاسی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: تجربه نشان داده‌است که هر قدر تهدیدهای دشمن علیه نظام بیشتر می‌شود، انسجام و اتحاد وحدت نیروهای داخلی، بیشتر می‌شود و لذا با توجه به تهدیدهایی که امروز دشمن و استکبار جهانی علیه ایران انجام می‌دهد، اعتقادم بر این است که انسجام و وحدت و همدلی نیروهای داخلی با هر گرایشی قطعا بیشتر خواهد شد.

امام جمعه تبریز افزود: در دوره‌های گذشته هم هر وقت که بحث نظام و انقلاب مطرح بوده است، نیروهای داخل کشور و انقلاب همه یک صدا بوده‌اند، کما اینکه در راهپیمایی‌های روز ۲۲ بهمن و روز قدس هم که دشمن در آستانه این راهپیمایی‌ها تحرکاتی دارد و تلاش‌هایی می‌کند که مردم حضورشان کمرنگ شود، عملا می‌بینیم که اتحاد مردم بیشتر می‌شود.

آل‌هاشم هم‌چنین درباره مانور دادن دشمن روی ناامیدی مردم از عملکرد جناح‌های سیاسی هم گفت: یکی از ترفندها و توطئه‌های دشمن این است که در بین مردم نسبت به آینده کشور ناامیدی ایجاد کنند، به همین دلیل یکی از راه‌های موفقیت نظام این است که کسانی که ایجاد ناامیدی در دل مردم می‌کنند و مردم و جوانان را نسبت به آینده کشور نا امید می‌کنند، با این‌ها مقابله کنیم و از راه منطق با آنها صحبت کنیم و نشان دهیم که راه نجات کشور،‌ امیدواری به آینده است. 

کد خبر 389875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.