پل دایره‌ای؛ سازه‌ای برای ترغیب پیاده‌روی

در کانال Christianshavn واقع در شهر کپنهاگ، پلی متشکل از چند دایره احداث شده است تا مردم را به پیاده‌روی بر فراز آب‌های پایتخت دانمارک سوق دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بندر کپنهاگ از زمان‌های دور تا به امروز، مرکزی برای فعالیت‌های دریایی به شمار رفته است که پل دایره‌ای این تاریخچه را زنده نگه داشته است. پل جدید که  Cirkelbroen نام گرفته است،  باعث ایجاد ارتباط بیشتر بین ساکنان محله Christianshavn شده است و صمیمیت و سرزندگی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

پل Cirkelbroen از پنج سازه دایره‌ای شکل با دکل‌هایی با ارتفاعات متفاوت ساخته شده است که این دکل‌ها به وسیله ۱۱۸ کابل فلزی در قسمت بالا نگه داشته شده است و به پل نمایی کشتی‌مانند بخشیده است.  دایره‌های پل به یک دایره بسیار بزرگ‌تر که به مسیر پیاده روی بندر کپنهاگ وصل می‌شود، راه پیدا می‌کند. ساکنان پایتخت دانمارک می‌توانند روی پل دایره‌ای قدم بزنند، دوچرخه‌سواری کنند و بدوند، علاوه‌براین، عابران می‌توانند در حین عبور از روی پل، توقف کرده و چشم‌اندازهای زیبای طراف را نظاره کنند. دایره‌ها به شکل زیگزاگی به هم متصل شده است که این کار باعث کاهش سرعت عابران در حین پیاده‌روی و استراحت کوتاه آن‌ها می‌شود.

پل دایره‌ای Cirkelbroen بندر کپنهاگ که طولی برابر با ۴۰ متر را به خود اختصاص داده است در نرده‌های چوبی بسیار مقاومی محصور شده است که ایمنی عابران را در حین تردد تضمین می‌کند. روزانه بیش از ۵ هزار نفر از پل دایره‌ای عبور می‌کند که طراحان پل امیدوارند این میزان تردد باعث ایجاد صمیمیت بیشتر و برقراری تعاملات اجتماعی بین مردم شهر کپنهاگ شود.

کد خبر 389870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.