چرا شهرداری اصرار به سرپوشیده کردن کانال مدرس دارد؟

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین نسبت به معضلات ناشی از سر پوشیده کردن کانال‌ها و جوی‌ها، مثل بوی نامطبوع، حضور موش‌ها و پاکسازی و لایروبی دشوار و هزینه‌بر آنها، به شهرداری درخصوص سرپوشیده کردن کانال مدرس تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا یوسفی، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین با دستور کار گزارش عملکرد سازمان‌های پسماند و زیباسازی شهرداری، اظهار کرد: شهروندان قزوینی به تمیزی صبحگاهی کوچه و برزن و خیابان‌ها عادت کرده‌اند و شاید برایشان امری عادی باشد ولی اگر فقط یک روز سازمان پسماند به وظیفه خود عمل نکند، بلافاصله نقش و عملکردش به چشم می‌آید.

وی با بیان اینکه اقدامات بعضی از سازمان‌های شهرداری بسیار ملموس و تأثیر گذار بود و تاثیر آن در چهره شهر مشهود است، افزود: کوتاهی در نظافت و تمیزی شهر نارضایتی زیادی به‌دنبال دارد به ویژه در فصل گرما؛ البته این وظیفه‌ای دو جانبه برای شهرداری و شهروندان است.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر لزوم آموزش شهروندان درخصوص تفکیک زباله از مبدا و فرهنگ به موقع قرار دادن زباله در مخازن تصریح کرد: می‌توان از بدنه مخازن برای آموزش شهروندان برای ساعت قرار دادن زباله در مخازن و اطلاع رسانی برای گزارش کثیفی و یا بوی نامطبوع مخازن به شماره ١٣٧ استفاده کرد.

یوسفی ادامه داد: یکی از دلخراش‌ترین صحنه‌هایی که در شهر با آن روبه‌رو هستیم وجود زباله گردهایی است که داخل مخازن زباله به دنبال مواد بازیافتی هستند که این موضوع علاوه بر تبعات اجتماعی، می‌تواند مشکلات بهداشتی زیادی به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص سر پوشیده کردن جوی‌های شهر خاطرنشان کرد: با توجه به معضلات ناشی از سر پوشیده کردن کانال ها و جوی ها، مثل بوی نامطبوع، حضور موش ها و اینکه پاکسازی و لایروبی آنها به سختی انجام می شود و هزینه بر است، چرا شهرداری اصرار به این اقدام دارد و می‌خواهد کانال آب زیبا و نوستالژیک بلوار مدرس را سرپوشیده کند.

کد خبر 389861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.