ایجاد امکان پرداخت آنلاین عوارض خودرو در سایت شهرداری بناب

معاون شهردار بناب از ایجاد زیرساخت لازم برای پرداخت عوارض خودرویی از طریق درگاه الکترونیک شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، علیرضا علی‌اصغری با بیان اینکه مشارکت شهروندان می‌تواند در پیشبرد مسائل شهر بسیار مثمر ثمر باشد، اظهار کرد: اگر بسیاری از شهرهای دنیا در زیبایی، فضای شهری دلنشین، امکانات مناسب و خدمات شهری مطلوب به عنوان الگو مطرح هستند، دلیل آن بیش از هر چیز مشارکت شهروندان در تامین هزینه‌های شهر و پایدار بودن منابع درآمد شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان با پرداخت به موقع عوارض خودروی خویش علاوه بر مشارکت به موقع در توسعه شهری ازجریمه ماهانه عوارض خودرو به علت تاخیر در پرداخت جلوگیری کنند.

معاون شهردار بناب افزود: عوارض سالیانه خودروها سهم بسیار اندکی است که مالکان خودرو برای جبران عوارض ناشی از تردد خودروها در شهر می‌پردازند و قطعا در مقابل هزینه‌های بسیار بالایی که شهرداری برای حمل و نقل، ترافیک و مبلمان شهری متحمل می‌شود بسیار ناچیز و غیرقابل قیاس است.

علی‌اصغری با اشاره به تبصره(۶) ماده ۴۲ از فصل نهم قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: تبعات و پیامدهای ناشی از نپرداختن به موقع عوارض شهردای طبق بند (و) ماده‌ ۴۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص نپرداختن به موقع عوارض، موجب تعلق جریمه‌ای معادل دو درصد به ازای هر ماه تاخیر خواهد بود که این جریمه قابل بخشش نیست.

وی تصریح کرد: سامانه‌ پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو، به منظور تسهیل در فرآیند پرداخت عوارض، این امکان را فراهم آورده است که شهروندان به جای مراجعه به شهرداری با مراجعه به سایت شهرداری بناب  به آدرس bonabcity.org.ir و یابا مراجعه به دفاتر ارایه‌دهنده خدمات دولت الکترونیک در شهر و محله‌ خود، می‌توانند در کمترین زمان و با هزینه مناسب نسبت به پرداخت عوارض خودرو به صورت الکترونیکی اقدام و گواهی پرداخت را دریافت کنند.

کد خبر 389855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.