سه ویژه برنامه فرهنگی و اجتماعی در تقویم پاییزی منطقه ۴

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان از سه ویژه برنامه شاخص با موضوعات متنوع فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به مناسبت آغاز فصل پاییز در ادامه رویکردهای فرهنگی ۲۴ برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم تا شاهد تحولات خوب فرهنگی در این منطقه باشیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان افزود: در میان این برنامه‌ها سه ویژه برنامه شاخص وجود دارد یکی از این برنامه‌ها با هدف کشف و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی محله‌های منطقه از دیروز و امروز این محله‌ها طراحی شده است.  

وی گفت: این برنامه تحت عنوان "هفته فرهنگی محله‌های منطقه چهار" در پاییز و در ماه آبان در قالب یک نمایشگاه در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

اخوان با اشاره به اهداف برگزاری این ویژه برنامه، اظهار کرد: "توسعه محله‌ها" محور اصلی نخستین ویژه برنامه در فصل پاییز است که در این برنامه فرهنگی اجتماعی علاوه بر اینکه هویت محله‌ها برای مردم بازخوانی و بازشناسی می‌شود تمام ظرفیت‌های آن نیز شناسایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه "هویت شناسی محله" از بهمن سال گذشته آغاز شده است، گفت: این مهم شامل بخش‌های مختلفی از جمله شناسایی فرهنگ عامه محله، بازشناسی خاطرات مردم، مستندسازی محله تقسیم می‌شود.  

کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله‌های مختلف

اخوان با اشاره به اجرای برنامه‌هایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله‌های مختلف، افزود: تربیت کنشگران فرهنگی و اجتماعی با هدف آسیب شناسی انجام می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: با بهزیستی طرحی در تابستان جاری در محله کردآباد برگزار کردیم تحت عنوان "مانا" که در آن نوجوانان برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شدند.  

وی با اشاره به نخستین ویژه برنامه پاییزی، اظهار کرد: این نمایشگاه در یکی از سالن‌های نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود و خروجی‌های این نمایشگاه کتاب، بازی‌ها و رویدادهای متنوع تعریف شده از سوی مراکز مختلف است.

اخوان با اشاره به دومین برنامه شاخص خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت فضای شهری و ضرورت وجود مکانی که بتوانیم به شهروندان آموزش‌هایی را پیرامون زندگی شهری و اجتماعی ارائه دهیم که این آموزش‌ها نیز برای توسعه محله‌ها مورد نیاز است.  

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه با عنوان "حال خوب" برگزار می‌شود، عنوان کرد: به طور کلی از هدف‌های برگزاری این دوره می‌توان به آشنایی با الفبای زندگی شهری، مهارت‌های زندگی فردی، آسیب‌های اجتماعی، ترغیب شهروندان به مشارکت و مدیریت امور شهری اشاره کرد.

وی با اشاره به موضوع سومین برنامه اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که در زندگی امروز نیاز به توجه دارد مبحث "چگونه بهتر اندیشیدن" و "چگونه نقادانه فکر کردن" است که در این راستا پایگاهی را برای این دست موضوعات در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم شهروندان با مراجعه به این مراکز آموزش های لازم را فرابگیرند.

کد خبر 389851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.