آغاز فعالیت رسمی ستاد مهر شهرداری اصفهان از ۲۸ شهریورماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: ستاد مهر شهرداری اصفهان از روز ۲۸ شهریور ماه سال جاری فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی ظهر امروز -سه شنبه ۲۶ شهریور ماه ۹۸ -در نشست خبری «سه شنبه ها با رسانه پاسخگویی در مسیر امید» که در راستای تشریح فعالیت بخش حمل و نقل ستاد مهر شهرداری اصفهان با شعار «یک شهر مهر» برگزار شد، اظهار کرد: جلسات هماهنگی ستاد مهر با حضور دستگاه‌هایی همچون صدا و سیما، پلیس راهور، خدمات شهری، آموزش و پرورش، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، شرکت بهره برداری مترو، سازمان حمل بار و کالا و سایر دستگاه های مربوطه از تیرماه سال جاری برگزار و هماهنگی‌های لازم در این باره انجام شد.

وی افزود: از روز ۲۵ شهریور ماه تا ۱۵ ماه سال جاری هیچگونه عملیات حفاری در سطح شهر انجام نخواهد شد و تردد خودروهای سنگین در این فاصله زمانی ممنوع می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت ۹ گشت بازرسی درسطح شهر تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ صبح و ۱۶ تا ۲۰ عصر سه گشت اتوبوس، سه گشت تاکسی و سه گشت حمل ونقل بار و کالا با حضور پلیس راهور در سطح شهر تردد و با تخلفات پارک دوبل و توقف در ورودی میادین و خیابان‌های شهر برخورد قانونی خواهد داشت.

وی با اشاره به آغاز رسمی فعالیت ستاد مهر شهرداری اصفهان در روز پنجشنبه هفته جاری گفت: در این روز رژه ناوگان حمل ونقل عمومی در مقابل گلستان شهدا را شاهد خواهیم بود.

آرام‌سازی رینگ اول ترافیکی شهر در دستور کار

صلواتی با بیان اینکه براساس چشم انداز مطالعاتی شهر، آرام سازی رینگ اول ترافیکی شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: محور میانی چهارباغ و آبنماهای آن به زودی تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به ساماندهی مسیرهای دسترسی به چهارباغ عباسی از جمله خیابان های شیخ بهایی، آمادگاه، باغ گلدسته، کوالالامپور و عباس آباد تصریح کرد: برای ساماندهی این خیابان ها طراحی های ویژه ای در حال انجام است تا از شرایط فعلی خارج شود و آرام سازی ترافیک صورت گیرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تأکید کرد: تا پایان امسال طرح ویژه خیابان‌های منتهی به چهارباغ نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای اجرای طرح دولتخانه صفوی از میدان انقلاب تا میدان امام حسین(ع)، میدان امام خمینی (ره) و در نهایت میدان امام علی(ع) انجام شده است، در بخش اتوبوسرانی،  اتوبوسی را که می‌توانستیم با ۴۵۰ میلیون تومان خریداری کنیم درحال حاضر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

استفاده از اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

صلواتی با اشاره به استفاده از اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتوبوسرانی دریافت می‌شود تا بسیاری از مشکلات آن رفع شود؛ درحال حاضر مشکل تهیه اتوبوس داریم از این رو مذاکراتی با کارخانجات سازنده در خارج و داخل کشور درحال انجام است.

وی با تأکید بر اجرای پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اظهار کرد: این پروژه با اعتباری معادل ۹۰ میلیارد تومان آغاز شده تا با همکاری شرکت صاایران اجرا و قطعا تا پایان امسال اثرات هوشمندسازی اتوبوس ها را شاهد خواهیم بود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به معضل تردد موتورسوران درشهر گفت: موتورسیکت ها قصه پرغصه ای است؛ درحال حاضر با دو چالش مهم موتورسواران و عابران پیاده در شهر مواجه هستیم زیرا ۵۰ درصد سهم تصادفات مربوط به موتور و عابر پیاده است و این آمار در اصفهان به ۸۰ درصد رسیده است برای قانون‌مند کردن موتورسیلکت سواران و احترام گذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی شهرداری و پلیس راهور نمی‌تواند به تنهایی اقدام کند و این موضوع را به سرانجام برساند؛ البته ممانعت از ورود موتورسیکلت‌ها به پارک‌های سطح شهر انجام شده که این اقدام نیز مورد انتقاد معلولان و نابینایان قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه کارخانجات سازنده موتورسیکلت باید در تولید موتورها کاهش سرعت آنها را مورد توجه قرار دهند، گفت: دو خواسته از وزارت صمت داشته‌ایم مبنی بر اینکه توان و سرعت موتورسیکلت‌ها کاهش یابد و به سمت موتورسیکلت‌های برقی حرکت کنیم و سالانه ۲۰ درصد به تعداد موتورهای برقی اضافه شود تا امکان تخلفات وجود نداشته باشد، اما متأسفانه این خواسته‌ها عملیاتی نشده است و سایه شوم مشکلات موتورسیکلت‌ها همچنان از سر شهرها برداشته نشده است.  

هزینه ۱۰ میلیارد تومانی برای نصب تجهیزات هوشمند در رینگ چهارم

صلواتی با اشاره به احداث پروژه رینگ چهارم ترافیکی شهر گفت: برای نصب تجهیزات هوشمند در رینگ چهارم حدفاصل بزرگراه شهید اردستانی تا بلوار فرزانگان ۱۰ میلیارد تومان باید هزینه شود و همچنین آزاد سازی مسیر رینگ چهارم حد فاصل بزرگراه شهید اردستانی تا کارخانه قند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که البته با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به عملیات حفاری خط دو مترو اصفهان گفت: روز پنجشنبه هفته جاری دستگاه حفار خط دو به ایستگاه حرم می‌رسد و تا کمتر از دوسال آینده حفاری این خط به اتمام خواهد رسید.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: باتوجه به اینکه عملیات عمرانی احداث خط دو از سه جبهه انجام می‌شود، تا سال ۱۴۰۲ این خط مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی تراموا در اصفهان گفت: از سه سال پیش که تحریم‌های ظالمانه بر کشور اعمال شده، کشورهای اروپایی برای راه اندازی خط تراموا همکاری لازم را نداشته‌اند.

صلواتی ادامه داد: براساس طراحی صورت گرفته مقرر شده بود که خط یک تراموا از میدان جمهوری تا میدان آزادی به طول ۱۶ کیلومتر طی مدت ۲۴ تا ۳۰ ماه اجرا شود که امیدواریم در این دوره مدیریت شهری محقق شود.

۵۵ درصد سفرهای شهری با خودرو انجام می‌شود

وی با اشاره به افزایش آمار تک سرنشین‌ها در شهر گفت: درحال حاضر ۵۵ درصد سفرهای شهری با خودرو انجام می‌شود که ۸۰ درصد این خودروها تک سرنشین هستند، درحالی که برای مدیریت ترافیک شهر و کاهش آلودگی هوا، استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی بهترین گزینه است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به افزایش مسیرهای پیاده روی در شهر گفت: شهرداری اصفهان درحال آماده سازی میدان امام، چهارباغ و سپه برای پیاده روی توأم با آرامش شهروندان است همچنین در بعضی از مناطق شهر روزهایی از هفته یکی از خیابان‌ها به پیاده روی شهروندان اختصاص می‌یابد که امیدواریم در سطح تمام مناطق اجرایی شود.

کد خبر 389845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.