کاهش بیش از  ۳ هزار واحد شاخص کل بورس امروز ۲۶ شهریورماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز روند کاهشی در پیش گرفته بود در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه افزایشی شد سپس در ساعت ۱۱ مجددا روند کاهشی در پیش گرفت و با سه هزار و ۸۳۴ واحد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران امروز سه شنبه_۲۶ شهریورماه_ با کاهش ۳۸۳۴ واحدی، عدد ۳۰۲ هزار و ۸۲ واحد را ثبت کرد.

شاخص هم وزن نیز با ۴۸۹ واحد کاهش به رقم ۸۶ هزار و ۳۶۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول به کانال ۲۲۰ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۱۲ هزار و ۱۴۶ واحد را ثبت کرد.

امروز آیفکس نیز به سه هزار و ۹۹۰ واحد رسید.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن ۱۰ میلیارد و ۵۵۹ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۶۵۵ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۵۹۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "فخاس"، "وتجارت" و "وبصادر" به ترتیب با ۱۶۹، ۱۲۸ و ۱۱۰ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای فولاد، اخابر و کچاد به ترتیب با ۳۴۴، ۲۱۶ و ۱۹۱ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. "وتجارت"، "خساپا" و "خودرو" نیز پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت بود و خودرو و فلزات اساسی جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است‌، شاخص بورس تهران امروز با اصلاح به کار خود پایان داد و عدد ۳۰۲ هزار و ۸۲ واحد را ثبت کرد . به گفته کارشناسان بازار سرمایه تمایل معامله‌گران برای ذخیره سود مهمترین دلیل اصلاح شاخص بود، با این حال حجم و ارزش معاملات حاکی از ادامه روند صعودی بازار سهام است.

با این حال کارشناسان می گویند ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه و عملکرد مثبت شش ماهه شرکت ها دو عامل مهم تداوم صعود شاخص است.

از سوی دیگر روز گذشته مدیران برترین شرکت های بورسی و فرابورسی در دیدار با شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از "تبدیل تهدید تحریم به فرصت و افزایش تولید و صادرات" خبر دادند.

کد خبر 389841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.