ایران ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار معتاد دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ چهار میلیون و ۴۰۰ معتاد در کشور وجود دارد، گفت: اگر هرخانواده را سه تا چهار نفر بدانیم در واقع ۱۵ میلیون نفر در کشور به صورت مستقیم درگیر مسائل اعتیاد هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید تاج الدین پیش از ظهر امروز (سه شنبه)  در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تدوام درمان در کشور با تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان اظهار کرد: اگر چه اصفهان جزء استان های برخوردار است اما آسیب های اجتماعی آن بالاست.

وی با اشاره به اینکه در ماده ۸۰ قانون توسعه ششم باید ۲۵ درصد از آسیب های اجتماعی کاهش می یافت، افزود: نیمی از برنامه گذشته است اما نمی‌دانیم چند درصد از این آسیب‌ها کم شده، آسیب‌هایی چون اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی جامعه امروز ما را درگیر کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ چهار میلیون و ۴۰۰ معتاد در کشور وجود دارد تصریح کرد: اگر هرخانواده را سه تا چهار نفر بدانیم در واقع ۱۵ میلیون نفر در کشور به صورت مستقیم درگیر مسائل اعتیاد هستند، همچنین حدود ۴۰۰ هزار حاشیه نشین درون شهری و برون شهری راه هم در کنار این آسیب ها داریم که در این مناطق حاشیه ای دسترسی به مواد مخدر به کمترین زمان خود رسیده است.

وی با انتقاد از عدم توجه به مشکل اعتیاد زنان در کشور و اصفهان افزود: اگرچه بحث اعتیاد بیشتر مردانه است و تعداد زنان معتاد کمتر است، اما اعتیاد آن‌ها کیفی تر است چرا که اعتیاد زنان خانواده را درگیر می کند یک مرد معتاد چهار تا شش نفر را درگیر می کند اما یک خانم معتاد شش تا ۱۲ را درگیر می کند.

تاج‌الدین گفت: زنان درگیر مواد مخدر دو سال طول می کشد تا به تزریق برسند درحالیکه مردان طی یک سال معتاد می‌شوند و  به نهایت می‌رسند؛ با توجه به اینکه زنان محور خانواده هستند تأثیرات منفی زنان معتاد در خانواده و جامعه بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه بسیاری از زنان به دنبال اعتیاد همسرانشان معتاد شده‌اند، اضافه کرد: آسیب های بسیاری نظیر کودک آزاری، فرزند فروشی و غیره گریبانگیر فرزندان پدر و مادران معتاد می شود و به همین دلیل زنان باید بیشتر مورد توجه باشند که تا به حال این موضوع برای زنان چندان مورد توجه نبوده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید با بازدیدهای میدانی با زیر پوست شهر اصفهان آشنا شوند، تصریح کرد: اگرچه اصفهان جزء استان های برخوردار است، اما اثرات مطلوب این موضوع را حتی در مرکز شهر نمی بینیم  و امیدواریم درصدی از آسیب های جامعه را با کمک سازمان های مردم نهاد بتوانیم کم کنیم.

کد خبر 389836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.