فعالیت تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت شهرداری

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری فعالیت تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی منوچهری ظهر امروز-سه شنبه-۲۶ شهریور ماه ۹۸ در نشست خبری «سه شنبه‌ها با رسانه پاسخگویی در مسیر امید» که در راستای تشریح فعالیت بخش حمل ونقل ستاد مهر شهرداری اصفهان با شعار «یک شهر مهر» برگزار شد، اظهار کرد: مطابق ماده ۹ قانون حمل و نقل، همچنین توافق وزارت صنعت، معدن و وزارت کشور فعالیت‌های تاکسی‌های اینترنتی از ابتدای مهرماه سال جاری تحت نظارت شهرداری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: براین اساس تمامی رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی مستلزم شرایطی که رانندگان ناوگان تاکسیرانی دارند از جمله حداقل سن ۲۳ سال، نداشتن سوء پیشینه، داشتن کارت سلامت و گواهینامه رانندگی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه درحال حاضر هیچ اطلاعاتی از میزان شکایات از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی وجود ندارد، تصریح کرد: توافق وزارت صنعت و معدن با وزارت کشور درخصوص ساماندهی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی قطعاً رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به خدمات سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: امسال بیش از ۷۲ هزار دانش آموز با استفاده از هشت هزار خودرو در قالب ۵۱ شرکت حمل ونقل دانش آموزی راهی مدرسه می شوند.

فعالیت اکیپ‌های بازرسی سرویس‌های دانش آموزی در سطح شهر

منوچهری با اشاره به فعالیت اکیپ‌های بازرسی سرویس‌های دانش آموزی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۳۰ نفر بازرس در قالب ۷۵ اکیپ به صورت سیار در سطح شهر تردد کرده و نحوه فعالیت سرویس‌های مدارس را نظارت و بازرسی خواهند کرد.

وی تأکید کرد: تمام رانندگان سرویس‌های دانش آموزی دارای گواهینامه رانندگی، گواهی سلامت، کارت شهری و سایر مجوزهای لازم هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: بعضی از والدین اصرار دارند که راننده سرویس فرزند آن ها خانم باشد درحالیکه تفاوتی بین رانندگان خانم و آقا وجود ندارد و تمام رانندگان مجوزهای لازم را دارا هستند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۵۰ درصد رانندگان ناوگان خانم و ۵۰ درصد از آقایان هستند.

منوچهری با اشاره به متحدالشکل شدن لباس فرم رانندگان سرویس مدارس گفت: درحال حاضر براساس هماهنگی انجام شده لباس فرم رانندگان آقا متحدالشکل شده و برای بانوان نیز یک فرم مشخص طراحی شده است.

وی گفت: سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ میزان شکایت والدین از فعالیت سرویس‌های مدارس ۴۰ درصد کاهش یافته که امیدواریم امسال نیز شاهد کاهش آمار شکایات باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تأکید کرد: تلفن رسیدگی به شکایات درخصوص نحوه فعالیت تاکسی‌ها به ویژه سرویس مدارس شماره ۳۵۶۸۸۱۰۰ است.

وی گفت: با توجه به اینکه از امسال استفاده از گواهینامه پایه سه به جای پایه دو برای متقاضیان سرویس مدارس بلامانع اعلام شده است، کسری خودرو و راننده در بخش سرویس مدارس رفع می‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌های سرویس مدارس

منوچهری خاطرنشان کرد: براساس لایحه ارائه شده درخصوص افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس پیش بینی می‌شود شاهد افزایش ۲۰ درصدی نرخ باشیم، البته هنوز مباحث مربوط به مصوبه کارگروه ماده ۱۸ قطعی نشده و در انتظار تصویب شورای شهر هستیم.

وی با اشاره به وضعیت بیمه رانندگان تاکسی اظهار کرد: تا سال ۹۴ دولت ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان را پرداخت می‌کرد، اما از آن سال تأمین اجتماعی ثبت نام بیمه رانندگان را متوقف کرد زیرا ۲۰۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان راننده واقعی نبودند؛ در این راستا دولت مصمم به حذف این افراد و جایگزینی رانندگان واقعی برای بهره مندی از بیمه شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده تأکید کرد: این موضوع کشوری است و دولت باید کمک کند.

تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی اصفهان فرسوده است، گفت: برای نوسازی تاکسی‌ها دولت باید تسهیلات ارزان قیمت به رانندگان ارائه کند.

منوچهری ادامه داد: طبق طرحی که به شورای اسلامی شهر ارسال می شود مقرر شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اصفهان از تسهیلات ارزان قیمت استفاده شود؛ در این راستا مذاکرات اولیه با خودروساز نیز انجام شده و سعی می کنیم امسال ۵۰۰ تا هزار دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت چهار دستگاه ون ویژه استفاده افراد توانخواه شهر گفت: درحال حاضر برای جابه جایی معلولان در شهر چهار دستگاه ون مناسب سازی شده و مورد استفاده مدارس استثنایی، مراکز نابینایان و معلولان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به ارائه بسته حمایتی به رانندگان تاکسی شهر، تصریح کرد: از زمان توزیع بسته حمایتی لاستیک رایگان در راستای حمایت از رانندگانی که سامانه هوشمند داشته‌اند تاکنون ۹۰ درصد رانندگان تاکسی لاستیک دریافت کرده و ۱۳ هزار حلقه بین ۶۵۰۰ نفر از رانندگان دارای خودروی مجهز به تاکسی‌متر شهر اصفهان توزیع شده است.

وی ادامه داد: با هدف ارائه خدمات بهتر ناوگان به شهروندان و تغییر در شرایط ظاهری ناوگان طرح ارائه روکش صندلی رایگان به تاکسی‌ها آغاز شده و تاکنون ۱۰ درصد نیز توزیع شده و برای ۹۰ درصد باقی مانده نیز با پیمانکار به توافقات اولیه رسیده‌ایم که تا پایان سال این بسته نیز به صورت کامل توزیع خواهد شد.

کد خبر 389832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.