پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات مرمت خانه تاریخی امین‌التجار

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان امروز از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات مرمت و ساماندهی خانه تاریخی امین التجار اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری امروز _۲۶ شهریور ماه_ با اعلام این مطلب اظهار کرد: خانه تاریخی«امین التجار» اصفهان یکی از فاخرترین خانه های اصفهان که متعلق به دوران قاجار است و با توجه به بررسی های کارشناسان و برآوردهای نیازهای مرمتی آن، عملیات مرمت این خانه تاریخی از تابستان سال جاری آغاز شد.

وی در ادامه با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته دراین خانه تاریخی دربیش از ۷۰سال گذشته گفت: متاسفانه بخش اعظم این خانه تاریخی از جمله حیاط مرکزی آن در دوران پهلوی اول به دلیل احداث خیابان «عبدالرزاق» تخریب شد، با این وصف خوشبختانه بخش «شاه نشین» و اتاق‌های جانبی آن که دارای تزئینات نفیسی است همچنان سالم باقی مانده و توسط اداره کل میراث فرهنگی استان محافظت می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین در رابطه با ویژگی های عملیات مرمت خانه تاریخی امین التجار تصریح کرد: عملیات مرمت خانه تاریخی امین التجاراصفهان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال که شامل؛ تعویض تیرهای فرسوده و آسیب دیده سقف، مرمت تزیینات گچبری ونقاشی های با سبک «شیر و شکری» ایوان و همچنین مرمت فضاهای داخلی این خانه تاریخی می‌شود.

الهیاری همچنین به عملیات ساماندهی این خانه تاریخی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای تاسیسات در بخش‌های مختلف خانه و همچنین ایجاد تاسیسات الکتریکال از جمله برنامه های درحال اجرا درخانه امین التجار است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای عملیات مرمت این خانه تاریخی با نظارت کارشناسان ارشد دفترفنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان صورت می گیرد.

کد خبر 389828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.