افزوده شدن ۳ هزار تخت به ظرفیت اقامتی کیش

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تغییر مشوق‌ها در سازمان منطقه آزاد کیش تاکنون ۴۵ طرح به چرخه فعالیت بازگشته و در حال تکمیل شدن است که از این تعداد،  ۱۶ پروژه کاربری هتل دارد و با بهره‌برداری از آن‌ها سه هزار تخت به ظرفیت پذیرش اقامتی کیش اضافه می‌شود.

به گزارش ایمنا، ناصر آخوندی با بیان این که راه اندازی ۱۵۸ طرح نیمه‌تمام با مساحتی بالغ بر سه میلیون مترمربع یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان است، اظهار کرد: بدین منظور کارگروه‌های تخصصی برای شناسایی مشکلات، رفع موانع و ایجاد رونق اقتصادی تشکیل شده و بررسی و ارایه راهکار در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: با تغییر مشوق‌ها در سازمان منطقه آزاد کیش تاکنون ۴۵ طرح به چرخه فعالیت بازگشته و در حال تکمیل شدن است که از این تعداد،  ۱۶ پروژه کاربری هتل دارد و با بهره‌برداری از آن‌ها سه هزار تخت به ظرفیت پذیرش اقامتی کیش اضافه می‌شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از تدوین ۳۳ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۵۵ هزار میلیارد ریال در کیش خبر داد و افزود: در منطقه آزاد کیش فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری وجود دارد که با شناسایی این فرصت‌ها و اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذار در قالب کتاب "فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش" به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، شرایطی آسان برای آگاهی از جزئیات طرح‌ها برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در کیش فراهم شده است.

آخوندی اجرایی شدن تامین سرمایه برای ترمینال جدید فرودگاه کیش با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب اوراق صکوک را یکی از اتفاقات خوب مالی در کیش دانست و از بهره‌برداری این ترمینال تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: با الزام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر اجرای کامل برنامه راهبردی سه ساله سازمان که نقشه‌راه همه معاونت‌ها و بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش در آن مشخص شده است، شاهد رویدادهای مهم عمرانی و اقتصادی در این منطقه خواهیم بود.

وی از فعالیت دوباره مجتمع مسکونی "کیش رویای زندگی"، مجتمع خدماتی سرو، مجتمع مسکونی دامون ساحلی(۲) به ترتیب با مشارکت ۵۰، ۵۰ و ۳۸  درصدی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش خبر داد و افزود: تلاش شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش بر این است که منابع حاصل از پیش فروش برای تکمیل مابقی پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده شود و این مسئله تا سال ۱۳۹۹ به سر انجام می‌رسد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کارخانه کیش چوب به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع و ۶۰ هزار متر سالن با تجهیزات بی‌نظیر در خاورمیانه و قابلیت صادرات محصولات به اروپا و دیگر کشورهاست که مشکلات آن رفع و دوباره راه‌اندازی شد که ارزش افزوده چشمگیری برای منطقه آزاد کیش دارد و در مبحث بکارگیری نیروی انسانی تا پایان سال ۴۰۰ نفر و در مرحله بعد یک‌هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت استخدام دارد.

آخوندی تاکید کرد: پروژه تجاری پردیس(۳) در حال آماده‌سازی و نصب اسکلت است که از لحاظ ریالی پروژه‌ای بسیار تاثیرگذار است و نزدیک به یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و راه‌اندازی آن در تعیین تکلیف افرادی که از این مجموعه پیش خرید کردند و بحث اشتغال بسیار مؤثر است.

وی افزود: ۱۱ پروژه مشارکتی جدید به ارزش دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، در مرحله جذب سرمایه‌گذار و عقد قرارداد قرار دارد که در کمیسیون اقتصادی فرایند آن در حال انجام است.

کد خبر 389809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.