همدان میزبان نشست جهانی راه ابریشم

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان حضور ۱۶ کشور در همایش راه ابریشم را به عنوان ظرفیت عظیمی برای معرفی همدان قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات، در نشست خبری همایش بین‌المللی راه ابریشم اظهار کرد: تأسیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در شهر همدان، بحث دیسکاوری همدان و سیتی برندینگ از موارد پیشنهادی شورای شهر به سازمان جهانی یونسکو است.

وی با بیان اینکه تأسیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در همدان، اتفاق مهمی است که می‌تواند ما را به اهدافمان در توسعه گردشگری برساند، افزود: در همدان آثار بسیاری وجود دارد که امکان ثبت شدن در یونسکو را داشته و برگزاری اینگونه همایش‌ها، می‌تواند خروجی‌های خوبی برای همدان به همراه داشته باشد.

بادامی نجات زمان برگزاری این همایش را یکم تا هفتم مهرماه اعلام و تصریح کرد: حضور ۱۶ کشور در همایش راه ابریشم، ظرفیت عظیمی برای معرفی همدان است که این همایش، با پیگیری و تصمیم شورای  شهر و تلاش شهردار همدان میسر شد.

توسعه همدان بر پایه گردشگری

همچنین کامران گردان، رئیس شورای شهر همدان در این نشست اظهار کرد: اعتقاد داریم یکی از محورهای توسعه همدان رونق گردشگری است و برگزاری چنین نشست‌هایی به توسعه همدان در محور گردشگری کمک شایانی خواهد کرد. 

وی با تاکید بر این که این رویداد برای جذب گردشگر داخلی، خارجی و جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه حائز اهمیت است، افزود: برای حمایت از این رویداد اعتبارات لازم را تخصیص داده‌ایم و امیدوارم این همایش با همراهی مدیران یونسکو در شناساندن بهتر همدان تاثیرگذار باشد.

کد خبر 389799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.