۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
بررسی کامل گوشی "آنر ۲۰ پرو"

گوشی پرچم‌دار آنر ۲۰، ضمن بهره‌بردن از سخت‌افزاری قدرتمند، دوربین مجزا برای ثبت عکس‌های ماکرو دارد.

به گزارش ایمنا، آنر ۲۰ پرو (Honor 20 Pro) یکی دیگر از جدیدترین محصولات بالارده‌ شرکت چینی با مشخصات مشابه آنر ویو ۲۰، به‌شمار می‌آید که جز دوربین و زبان طراحی، تفاوت چشمگیر دیگری با نمونه مشابه خود (آنر ویو ۲۰) ندارد. شیشه‌ و فلز، المان‌های آشنا و جدایی‌ناپذیر زبان طراحی گوشی‌های هوشمند، در ساخت آنر ۲۰ پرو نیز به‌ کار رفته‌ است. پنل‌های شیشه‌ای دو سمت بدنه با دقت بسیاری، روی فریم فلزی دستگاه سوار شده‌اند، به‌طوری‌که به‌سختی می‌توان متوجه انفصال بین دو المان شد. البته بین پوشش شیشه‌ای نمایشگر و فریم، نوار پلاستیکی نیز دیده می‌شود. پنل پشتی با لبه‌هایی خمیده به‌سمت فریم پیشروی کرده است؛ به‌ همین دلیل، آنر ۲۰ پرو به‌خوبی در دست جای می‌گیرد و حس بسیار خوبی به‌ کاربر القا می‌کند.

شرکت آنر برای متمایز ساختن طراحی شیشه‌ای محصولاتش به هر کاری دست می‌زند. این‌بار نوبت به راهکاری موسوم به Dynamic Holographic رسیده است که به‌موجب آن، پنل پشتی از سه لایه‌ رنگ و شیشه و عمق (Depth layer) ساخته می‌شود. صرفنظر از دو مورد آشنای ابتدایی، لایه‌ سوم هزاران منشور بسیار ریز را دربر می‌گیرد که با بارتاب تصادفی نور، ظاهر منحصربه‌فردی به گوشی می‌دهد. البته هیچ‌ یک از موارد یاد شده به مفهوم مقاومت گوشی در برابر لک یا اثرانگشت نیست. در نسخه‌ی آبی گوشی، رنگ بدنه از روشن در بخش‌های میانی به کاملاً تیره در لبه‌ها تغییر می‌کند؛ الگویی که ما را به یاد می 9T‌ شیائومی می‌اندازد.

نمایشگر ۶.۲۶ اینچی آنر ۲۰ تقریباً تمام نمای جلویی آنر ۲۰ پرو را دربر می‌گیرد. این نمایشگر +FHD با گوشه‌های گرد خود از کناره‌ها و لبه‌ بالا فاصله‌ بسیار اندکی با فریم دارد و در لبه‌ پایین نیز به حاشیه‌ای نسبتاً قطور پنج‌میلی‌متری ختم می‌شود. چینی‌ها دوربین سلفی را درون حفره‌ای روی سطح نمایشگر جای داده‌اند، اما برای جلوگیری از نفوذ نور پس‌زمینه‌ پنل IPS LCD، دور دوربین نیز حاشیه‌ باریکی به رنگ مشکی وجود دارد که ممکن است برای برخی خوشایند نباشد. طراحان آنر، اسپیکر مکالمه و چراغ اعلان را نیز داخل شکاف باریکی در مرز بین صفحه‌نمایش و فریم جای داده‌اند.

دوربین چهارگانه‌ آنر ۲۰ پرو با چینشی عمودی، شامل دوربین تله‌فوتو، استاندارد، اولتراواید و ماکرو در گوشه‌ی سمت چپ قرار گرفته و به‌دلیل بهره‌گیری دو دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال، برآمدگی نسبتاً زیادی نیز دارد. فریم فلزی آنر ۲۰ پرو در لبه‌ بالا، میزبان ماژول کاربردی IR Blaster؛ در لبه‌ پایین، میزبان پورت شارژ USB 2.0 Type-C و اسپیکر تک‌کاناله و میکروفون مکالمه، در لبه‌ سمت چپ، درگاه دو سیم‌کارت و در لبه‌ سمت راست، میزبان کلیدهای کنترل صدا و پاور یکپارچه با حسگر اثرانگشت است. کلیدهای فیزیکی آنر ۲۰ پرو در محل ایده‌آلی قرار دارد و دسترسی به آن‌ها آسان است. حسگر اثرانگشت گوشی نیز سرعت فوق‌العاده‌ای دارد و تقریباً به‌صورت آنی قفل دستگاه را می‌گشاید.

همانند آنر ویو ۲۰ و پرچم‌داران کنونی هواوی، آنر ۲۰ پرو نیز برای تأمین توان پردازشی و گرافیکی موردنیاز خود به پردازنده‌ هشت‌هسته‌ای و قدرتمند کرین ۹۸۰ اتکا دارد. این پردازنده را هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی همراهی می‌کند. وظیفه‌ تأمین انرژی مصرفی آنر ۲۰ پرو بر عهده‌ باتری چهار هزار میلی‌آمپرساعتی گوشی است؛ بنابراین پرچم‌دار جدید آنر چه از لحاظ عملکردی و چه ازلحاظ شارژدهی همتراز با آنر ویو ۲۰ خواهد بود. 

منبع: زومیت

کد خبر 389789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.