سیدمرتضی حسینی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا از کاشان با بیان اینکه سیستم پرداخت غیر نقدی یکی از راهکارهای تحقق شهر هوشمند است، اظهار کرد: کاشانکارت زمینه پرداختهای غیر نقدی خرد را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: همراه با تکمیل ساز و کار کاشانکارت و صدور بیش از ۱۱۵ هزار عدد از آن، قابلیت استفاده از سامانه یکپارچه هوشمند شهروندی برای همه کارتهای عضو شبکه نفیس فراهم شده است.
معاون پژوهشی و هماهنگی شهرداری کاشان یادآور شد: سامانه هوشمند کاشان کارت برای نخستینبار در کشور و با حمایت شهرداری در اواخر سال ۹۵ در حوزه رفاهی آغاز به کار کرد نمود و ابتدا در حوزه حمل نقل شهری و عمومی و پس از آن در همه تراکنشهای حوزه پرداختهای خرد ارائه شد و در حال حاضر نیز قابلیت شارژ نقدی در طرح تفکیک مواد بازیافتی از منازل و امکان پرداختهای خرد در خانههای تاریخی را دارد.
حسینی عنوان کرد: راهاندازی سوییچهای بانکی خدمات رفاهی خرید شامل شبکه تخفیف و اعتبار با سرمایهگذاری بخش خصوصی و بدون حمایت مالی شهرداری راهاندازی شد که در این ساز و کار مشتریان میتوانند خریدهای تخفیفی امتیازی، اعتباری و اقساطی خود را در سراسر کشور انجام دهند.
وی با بیان اینکه اتصال کاشانکارت به سامانه هوشمند شهروندی آخرین دستاورد در این زمینه است، تصریح کرد: در این سامانه شهروندان میتوانند علاوه بر دریافت خدمات کاشانکارت به صورت یکپارچه و در قالب اپلیکیشن در همه حوزههای این بخش از خدمات جدید نیز بهرهمند شوند.
معاون پژوهشی و هماهنگی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: شهروندان میتوانند با مراجعه به همه شعب بانکهای عامل درخواست خود را مبنی بر اتصال به کاشانکارت را ارائه داده و از این طریق ضمن مشاهده و گزارشگیری تراکنشهای بانکی، شبکه رفاهی و تخفیفی نفیس و خرید، برای شارژهای اعمال شده روی کارت دو منظوره و ترکیبی شهروندی و از طریق وارد کردن کد ۱۲ رقمی پشت کارت اقدام کنند.
حسینی از افزایش خدمات و توسعه زیر ساختهای کاشانکارت در آینده خبر داد و گفت: خدماترسانی ویژه در بعضی حوزهها نظیر سامانه ۱۳۷ به سرعت در حال عملیاتی شدن است، دریافت تسهیلات از فروشگاهها و حوزههای خدماتی کاشانکارت تنها در محدوده شهر نبوده و در حال حاضر این خدمات به صورت کشوری قابل ارائه است.
نظر شما