راه‌اندازی کلینیک گیاه پزشکی سازمان پارک‌ها در بوستان ملت

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: کلینیک گیاه پزشکی این سازمان با هدف شناسایی آفات و بیماری‌های موجود در گیاهان و درمان آنها در بوستان ملت راه‌اندازی شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در کلینیک گیاه پزشکی بوستان ملت انواع تجهیزات آزمایشگاهی برای بررسی آفات و بیماری‌های گیاهان وجود دارد و تمام خدمات آن به صورت رایگان ارایه می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه شهروندان مراجعات متعددی برای دریافت مشاوره درباره آفات و بیماری‌های گیاهی به ویژه در زمینه گیاهان خانگی به کلینیک تخصصی گیاه پزشکی دارند، این مرکز با خدماتی که به صورت تخصصی و رایگان ارایه می‌کند پاسخگوی نیازهای شهروندان است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت فرهنگی امضاء شده قرار است کلینیک فضای سبز در تمام فرهنگسراهای شهر راه‌اندازی و خدمات خود را به شهروندان ارایه کند.
وی با اشاره به ایجاد فضای سبز عمودی در شهر، خاطرنشان کرد: فضای سبز عمودی یا باغ بام به معنای ایجاد فضاهای سبز در بام تمام مناطق یکی از اولویت‌های این سازمان است و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم برای این دیوارها هستیم زیرا نمونه‌های انجام شده با استفاده از گونه‌های گیاهی لوکس و پر نیاز آبی بوده است.
مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این راستا مکاتباتی با معاونت شهرسازی انجام شده که در مورد الزامات شهرسازی بعضی از آپارتمان‌سازی‌ها و برج‌ها موضوع سبزکردن بام‌ها انجام شود.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید تا چند روز آینده، اظهار کرد: هرس درختان، خشکه بری شاخه ها،  نظافت و پاکسازی مادی‌ها، فرم دهی پرچین‌ها به ویژه در معابر منتهی به مدارس، گل‌کاری و پیرایش شهر از وظایف این سازمان در ستاد مهر شهرداری اصفهان است که در دستور کار قرار گرفته و انجام خواهد شد.
کد خبر 389759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.