مشکلی برای تامین منابع مالی پروژه مرکز همایش‌ها نداریم

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۷۴.۰۳ درصدی سالن اصلی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای خبر داد و گفت: تاکنون ۳۱۹ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان در این پروژه هزینه شده و مشکلی برای تامین منابع مالی پروژه مرکز همایش‌ها نداریم.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۶۰ میلیارد تومان قرارداد پروژه فعال در سطح شهر اصفهان وجود دارد که ۳۳۰ میلیارد تومان آن در منطقه شش و ۳۰۰ میلیارد از این قراردادها برای اجلاس منعقد شده است.

وی افزود: پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای در دو بخش تعریف شده که یکی از این بخش‌ها مرکز همایش‌ها شامل سالن اصلی و سالن‌های جنبی، محوطه، ویلاها، موتورخانه و تاسیسات جنبی است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای دارای یک سالن چند منظوره با ورودی VIP، سن متحرک و پارکینگ اختصاصی است که ظرفیت آن دو هزار و ۴۰۰ نفر با پتانسیل برگزاری همایش‌های بین‌المللی بوده و ۱۲۰۰ نفر می‌توانند به صورت هیئت مستقر و ۱۲۰۰ نفر نیز به صورت تماشاگر در آن حضور یابند.

وی مساحت سالن پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای را ۳۱۰۰ مترمربع و ارتفاع آن را بین ۲۵ تا ۵۰ متر عنوان کرد و افزود: این سالن مجهز به تمام دستگاه‌ها و لوازم و تجهیزات برگزاری یک سمینار بین‌المللی و مطابق با استانداردهای جهانی خواهد شد.

مظفر گفت: فضای ارتباطی بین سالن اصلی و سالن‌های جنبی پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای با عنوان «فضای کنکورس» به وسعت چهار هزار مترمربع در نظر گرفته شده و محلی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و دیدارها است.

وی با بیان اینکه یک سالن چندمنظوره برای انجام مراسم‌ پذیرایی یا نمایشگاه با ظرفیت شش هزار نفر در حال احداث است، اظهار می‌کند: سالن برگزاری همایش‌های کوچک امکان پخش نمایش، تئاتر و سمینارهای علمی و کوچک با ظرفیت ۶۰۰ نفر را دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در مجاورت این پروژه هشت ویلای VIP با مساحت ۴۰۰ متری با سبک معماری اسلامی_ایرانی ساخته شده تا مورد استفاده شرکت‌کنندگان در سالن اجلاس باشد، ادامه داد: نیمکره سازه پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای نماد شهرت اصفهان به «نصف جهان» است، همچنین در پوسته سالن پروژه نقش و نگاره‌هایی برگرفته از طرح مسجد امام(ره) است و در فضای کنکورس، شیشه و مس که هنر اصفهان است، مورد استفاده قرار گرفته و در بخش‌های دیگر نیز هنر ایرانی- اسلامی و هنر اصفهان به کار رفته است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی تمام بدهی‌های پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای به پیمانکاران پرداخت شده است و مشکلی برای تامین منابع مالی آن نداریم.

مظفر گفت: علاوه بر قراردادهایی که در داخل پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای منعقد شده، پروژه‌های جنبی پل خروجی در خیابان شهید روح الامین در حال ساخت بوده و تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه دوربرگردان و خروجی پل اشکاوند و مسیر VIP از پروژه‌های جنبی مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای به شمار می‌رود، تصریح کرد: در این پروژه ۲۸ هکتار فضای سبز وجود دارد که تاکنون ۸۰ درصد آن اجرایی شده و در حال نگهداری است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: خیابان‌های اصلی پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای آماده بهره‌برداری بوده و پیاده‌روسازی‌های آن به اتمام رسیده است.

مظفر اولویت شهرداری در پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای را بهره‌برداری از سالن اصلی آن دانست و گفت: سالن اصلی پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای تاکنون ۷۴.۰۳ درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: در نیمه دوم سال گذشته و ابتدای سال‌جاری حدود ۱۴۰ میلیارد تومان قرارداد در پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای منعقد شده که این رقم برابر با سایر پروژه‌های شهر است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای پس از بهره‌برداری یکی از مراکز بی‌بدیل در کشور خواهد بود، گفت: این پروژه در آینده میزبان برگزاری اجلاس‌ها و همایش‌های بین‌المللی زیادی خواهد بود.

کد خبر 389756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.