عزم شهرداری یاسوج برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار

شهردار یاسوج بر ضرورت احداث میدان میوه و تره‌بار در این شهر تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، نستهن مقدم اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل‌های خوبی در حوزه کشاورزی دارد و یاسوج به عنوان مرکز این استان باید یک میدان میوه و تره‌بار داشته باشد.

‌وی افزود: شهر یاسوج تنها مرکز استانی است که میدان میوه و تره‌بار ندارد، البته این مرکز استان کمبودهای دیگری همچون سینما، سامانه پایش تصویری، کارخانه بازیافت زباله، طرح جامعه ترافیکی نیز دارد که برای رفع  آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

شهردار یاسوج ادامه داد: باید مراکز نگهداری و سردخانه‌ای میوه داشته باشیم تا بتوانیم در این زمینه بهتر عمل کنیم.

مقدم اظهار کرد: متولیان امر واحدهای صنفی میوه‌فروش را موظف کنند که میوه مورد نیاز خود را از میدان میوه و تره‌بار تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار در محلات شهر یاسوج پنج بازارچه محلی ایجاد و راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند فرصتی برای تقویت این میدان باشد.

شهردار یاسوج با بیان اینکه برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار شهر یاسوج عزم شهرداری جزم است، ادامه داد: هم‌اکنون میدان میوه و تره‌بار در شهر یاسوج داریم، اما چه مساله‌ای باعث شده که بدون استفاده باشد، باید مسئولان و متولیان پاسخگو باشند.

مقدم گفت: در گذشته چند بار میدان میوه و تره‌بار در یاسوج ایجاد شده است، اما هر بار به علت‌های مختلفی این میادین تعطیل شده است.

وی تصریح کرد: ساخت این میدان در قالب فراخوان و در فرصتی برابر به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

شهردار یاسوج تاکید کرد: پیش از انتشار فراخوان یک تیم کارشناسی از شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتحادیه میوه و تره‌بار جهت ارزیابی و بررسی میدان‌های میوه و تره‌بار استان‌های همجوار اعزام می‌شوند و پس از اعلام نظر کارشناسی، فراخوان عمومی ایجاد میدان میوه و تره‌بار شهر یاسوج با درنظر گرفتن مشوق های لازم منتشر می‌شود.

کد خبر 389750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.