۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
تاثیر نوشیدن چای بر عملکرد مغز

محققان دانشگاه سنگاپور به تازگی اتصالات مغزی افرادی را که به طور منظم چایی می‌نوشند، مورد بررسی قرار داده و به نتایج جالبی دست یافته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مطالعات پیشین به رابطه بین نوشیدن چای و سلامت مغز اشاره کرده‌ است. به عنوان مثال، محققان طی انجام یک مطالعه به این نتیجه رسیدند که علائم افسردگی در میان بزرگسالانی که به طور مرتب چایی می‌نوشند، کمتر از سایرین است. تحقیق دیگر ارتباط بین مصرف چای و کاهش ابتلا به اختلالات شناختی را نشان داد. همچنین نتایج یک آزمایش روی ۵۸ فرد حاکی بود که مصرف چای سیاه، توجه و هوشیاری افراد را افزایش می‌دهد.

گروهی از محققان دانشگاه سنگاپور به تازگی تاثیر مصرف چای را بر اتصالات مغزی بررسی کردند، آن‌ها می‌خواستند بدانند که آیا خطوط اتصالی درون مغزی افرادی که چای می‌نوشند در مقایسه با سایرین بهتر سازماندهی شده است یا خیر. محققان برای نیل بدین هدف از تصویربرداری عملکردی و ساختاری استفاده کردند. آن‌ها اتصالات درون شبکه حالت پیش فرض مغز (DMN) افراد را ارزیابی کردند؛ DMN شبکه بزرگی است که قسمت‌های مختلف مغز را به هم متصل می‌کند.

 شرکت‌کنندگان این مطالعه را ۳۶ فرد بالای ۶۰ سال تشکیل می ‌داد. همه این افراد تحت اسکن MRI و چندین آزمایش دیگر قرار گرفتند. پژوهشگران این افراد را به دو گروه تقسیم کردند، به طوری که گروه اول شامل ۱۵ نفر بود که به طور منظم چای می‌نوشیدند و گروه دوم را نیز ۲۱ فرد تشکیل می‌داد که یا به ندرت چای مصرف کرده یا اصلا چای نمی‌نوشیدند. 

در پایان این مطالعه، محققان متوجه تفاوت‌های چشمگیری در اتصالات مغزی افراد دو گروه شدند. مغز کسانی که چای مصرف کرده بودند، کارآیی بهتری در زمینه اتصالات ساختاری و عملکردی مغزی داشت. به گفته پژوهشگران سنگاپوری، زمانی که اتصالات بین قسمت‌های مختلف مغز، بهتر سازماندهی‌شده باشد، پردازش اطلاعات نیز بهتر و موثرتر انجام خواهد شد. 

نتایج این مطالعه در مجله Aging منتشر شده است.

کد خبر 389743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.