کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری خوانسار با تسهیلات مشاغل خانگی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خوانسار با بیان اینکه در زمینه ایجاد مشاغل خانگی متقاضیان در قالب پشتیبان یا مستقل برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند، گفت: سال گذشته با پرداخت ۴۴۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی نرخ بیکاری شهرستان دو درصد کاهش یافت.

عاطفه کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با بیان اینکه از ۱۴۲ تعاونی شهرستان، ۷۶ تعاونی فعال است، اظهار کرد: در سه سال اخیر ۶۰ تعاونی به دلایل مختلف  منحل شده است، با این وجود این شهرستان مقام نخست تعداد تعاونی‌های فعال در استان اصفهان را داراست.

وی با بیان اینکه از اواخر سال ۱۳۹۶ تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی به شهرستان اختصاص یافته است، افزود: سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان اعتبار اشتغال فراگیر به شهرستان اختصاص یافت که به دلیل سود ۱۸ درصد استقبالی صورت نگرفت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار اضافه کرد: سال گذشته در زمینه اشتغال پایدار روستایی شش میلیارد و صد میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که با جذب ۸۰ درصد آن زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم شد.

کریمی با بیان اینکه در زمینه ایجاد مشاغل خانگی متقاضیان در قالب پشتیبان یا مستقل برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند، افزود: سال گذشته با پرداخت ۴۴۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی نرخ بیکاری شهرستان دو درصد کاهش یافته است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: با تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران شش تعاونی در قالب طرح "روستا تعاون" در روستاهای رحمت آباد و خم پیچ ناحیه صنعتی با هدف اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

وی گفت: از ۱۰ تعاونی مسکن مهر دو تعاونی منحل و دو تعاونی دیگر در منطقه کوهسار و عمادیه مراحل منحل شدن را طی می‌کند.

کریمی افزود: تعاونی‌های این شهرستان در قالب تولیدی، توزیعی و خدمات با موضوع کشاورزی، مسکن، تعمیر، تولیدی، مصرف، عمرانی، خدماتی، سهام عدالت و فراگیر روستایی فعالیت دارند.

وی با اشاره به قیمت بالای اجناس در تعاونی‌ کارمندان خوانسار، گفت: کارمندان عضو این شرکت نظارتی در امور شرکت تعاونی ندارند و از طرفی مدیرانی منصوب می شوند که به قوانین و امور اداری آگاه نیستند و همین عوامل این شرکت تعاونی را به سمت بازدهی مناسبی نمی برد و به تراز مالی منفی منجر می شود.

کد خبر 389741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.