افزایش حیوان‌گزیدگی در گلپایگان

گلپایگان- مسئول مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: در پنج ماه نخست امسال یک هزار و ۳۷۴ مورد حادثه در گلپایگان اتفاق افتاده است که بیشترین آمار آن مربوط به حیوان‌گزیدگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن اکبری شامگاه دوشنبه در کارگروه جامعه ایمن شهرستان گلپایگان با بیان اینکه حوادث ترافیکی سومین عامل مرگ در ایران است، اظهار کرد: ۶۰ درصد حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری جاده‌ها (ورودی و خروجی جاده‌ها) اتفاق می‌افتد که علت آن تردد بالا وخواب آلودگی است.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۵ سال گذشته در شهرستان آمار مصدومین ناشی از سوانح و حوادث روند افزایشی داشته است، گفت: سال گذشته ۳۷ مورد مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث مختلف در شهرستان اتفاق افتاده است.

 مسئول مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با بیان اینکه مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی شهرستان سال گذشته ۹۸۹ مورد و مرگ ناشی از حوادث ترافیکی ۲۵ مورد بوده است، افزود: سال گذشته بر اثر سقوط دو نفر، مسمومیت دو نفر، سوختگی یک مورد، غرق شدگی یک مورد و خودکشی چهار مورد فوت شدند.

وی گفت: افزود: در پنج ماه نخست امسال یک هزار و ۳۷۴ مورد حادثه در شهرستان اتفاق افتاده است که نسبت به سال گذشته با رقم ۷۵۱ مورد تقریبأ دو برابر افزایش نشان می‌دهد که بیشترین آن مربوط به حیوان گزیدگی می‌شود.

اکبری، فوت ناشی از تصادفات در شهرستان طی پنج ماهه نخست امسال را هفت مورد اعلام کرد و گفت: در مقایسه آمار سن مرگ و میر شهرستان در گروه سنی جوان بیشتر رخ داده است.

مسئول مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: تصادفات موتورسیکلت سواری، حمله حیوانات، خودکشی و مسمومیت‌ها بیشترین آمار حوادث شهرستان را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 389739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.