حفاری ایستگاه امام حسین (ع) مترو شیراز آغاز شد

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز گفت: ایستگاه امام حسین (ع) خط یک قطار شهری را به خط دو متصل کرده و از زیر خط یک حرکت می‌کند.

کریم شکوهیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملیات حفاری ایستگاه امام حسین (ع) که عملا از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده است، اظهار کرد: این ایستگاه خط یک قطار شهری را به خط دو متصل کرده و از زیر خط یک حرکت می‌کند. ایستگاه امام حسین (ع) سه طبقه و ۳۰ هزار مترمربع زیربنا دارد که از ۳۰- متر شروع شده و به صفر و سطح آسفالت می‌رسد؛ برای حفاری ایستگاه امام حسین (ع) از دستگاه sr۷۰ که می‌تواند تا ۴۰ متر را حفاری کند، استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدا باید تونل موقتی به طول ۸۰۰ متر حفاری و ردیف‌گذاری شود و به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم خاک‌های تونل ۳۰ هزارمترمربعی را تخلیه کنیم.

شکوهیان افزود: در این حالت دور تا دور تونل شمع‌گذاری می‌شود و پس از ساخت سقف آن، مابقی تخلیه خاک‌ها از زیر این تونل انجام می‌شود. حفاری شمع‌ها از ابتدای هفته جاری (شنبه) شروع شده است و امیدوار هستیم تا دال‌گذاری مسیر رو انجام شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه خط دو مترو شیراز عمود بر خط یک است، گفت: این خط توسط چندین شرکت در حال انجام است؛ زمانی که خط دو قطار شهری به بهره‌برداری برسد از بار ترافیکی جنوب شهر شیراز کاسته می‌شود چراکه این حط از جنوب به شمال شهر امتداد دارد.

وی تصریح کرد: بودجه اولیه‌ پیش‌بینی شده برای احداث و راه‌اندازی ایستگاه امام حسین (ع) ۱۲۰ میلیارد تومان بود، اما با افزایش قیمت‌ها به نظر می‌رسد تا پایان سال ۹۹، این مبلغ به بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان هم برسد. با توجه به اینکه ایستگاه امام حسین (ع)، ایستگاه اصلی بوده که ارتباط بین خط یک و دو قطار شهری شیراز را برقرار می‌کند و از نظر متراژ نسبت به ایستگاه‌های دیگر بیشتر است، همچنین گالری‌های ورودی و خروجی بیشتری دارد و ۳۰- متر زیر زمین است، هزینه‌های بیشتری هم در بر دارد.

شکوهیان با اشاره به تکمیل خط یک متروی شیراز، اضافه کرد: تنها یک ایستگاه از این خط باقیمانده که مراحل پایانی آن در حال انجام است و سایر ایستگاه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز، اظهار کرد: در مجموع پنج خط برای قطار شهری شیراز تعریف شده است که سه خط آن به تصویب رسید و تا الان بیش از ۵۰ درصد از کار به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: همیشه مترو در بخش‌های مرکزی شهر قرار دارد؛ واقعیت این است که چالش‌های ترافیک، تاسیساتی از قبیل آب، برق، گاز، مخابرات و ... که از قبل در شهر ایجاد شده، سرعت احداث قطار شهری را پایین می‌آورد وگرنه بیشتر کار مترو که در زیر زمین انجام می‌شود اما بخشی از کار که در سطح زمین است همواره با دردسرها و مشکلاتی روبه‌رو است.

کد خبر 389738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.