وزیر ورزش: زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را فراهم کردیم

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

قیمت بلیت برخی از پروازها نامتعارف است

سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما، اظهار کرد: امروز قیمت برخی از پروازها نامتعارف است. ما با افزایش قیمت دلار شاهد بودیم که قیمت بلیت هواپیما نیز مانند سایر بخش ها افزایش یافت، اما اکنون قیمت دلار پایین آمده اما قیمت بلیت هواپیما همچنان بالا است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید با اعمال نظارت دقیق، قیمت بلیت ها نیز متعادل شود. وزارت راه و شهرسازی در این زمینه جدی است تا شرایط متعادلی در خطوط هوایی کشور ایجاد کند و تلاش خود را به کار گرفته است.

علوی ادامه داد: واقعیت این است که هزینه ها برای شرکت های هواپیمایی بالا رفته و از سوی دیگر مسافران کاهش یافته است ولی باید با تعیین تعرفه های معین، قیمت ها را متعادل کرد.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: باید شرایط برای مسافران تسهیل شود تا آن ها نیز برای استفاده از خطوط هوایی ترغیب شوند. اکنون برخی از پروازها با ظرفیت نیمه تکمیل انجام می شود که این امر به ضرر شرکت های هواپیمایی است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به اختلاف قیمت بین برخی از پروازها در اوایل هفته نسبت به اواخر هفته، بیان کرد: شاهدیم در زمان هایی که متقاضی برای پروازها افزایش می یابد قیمت بلیت ها نیز بالا می رود که این امر غیر معقول است و باید در قیمت بلیت هواپیما ثبات وجود داشته باشد.

ریشه مشکلات در توسعه، فقدان حکومت قانون است

سیدمرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت در دومین دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری، اظهار کرد: سال‌هاست که در ابعادی از جمله فرهنگی و اقتصادی مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اشکالات اقتصاد متکی به نفت، گفت: تعیین سیاسی قیمت نفت در دنیا موجب شده رشد تولید ناخالص داخلی کشور با نوسان همراه باشد و این در حالی بوده که نوسانات اقتصادی متاثر از نوسانات قیمت نفت، ضد توسعه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدل مفهومی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی در دانشگاه آزاد در حوزه ریشه‌یابی و ارائه راهکارها در حوزه اقتصادی تدوین شده است.

نبوی خاطرنشان کرد: در این مدل سیر نظریه‌ها، حرکت‌های اقتصادی و نوسانات سیاسی کشور بررسی شده و علاوه بر ریشه‌یابی عقب‌ماندگی‌ها و دوران افول توسعه ایران و سیر نظرات توسعه، مدل مفهومی برای پیشرفت اسلامی ایرانی ارائه شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ریشه مشکلات در توسعه فقدان حکومت قانون و یا عدم توسعه حقوقی است؛ به طوری‌که امروزه ریشه مشکلات به حکومت قانون برمی‌گردد، به گونه‌ای که قوه مقننه آن‌طور که باید قوانین حساب شده و کارآمدی را تصویب نکرده و بسیاری از قوانین با فوریت و بدون مطالعات مفصل در مجلس به تصویب می‌رسند.

نبوی اضافه کرد: تغییر سریع قوانین در کشور، وجود قوانین پراکنده و گاه تعارض و کسرت قوانین مشکلاتی را ایجاد کرده است.وی ادامه داد: تدوین و تنقیح قوانین انجام نشده و علاوه بر وضع شتاب‌زده قوانین، اجرای قانون نیز آن‌چنان در بین مجریان مهم نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این‌ها همه در حالی است که‌ قانون باید منسجم، یکپارچه و بدون تعارض باشد، همچنین در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی سرمایه‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی انجام شده که آن‌گونه که باید کارآمد و موفق نبوده است.

زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را با ملاحظه تمامی شرایط فراهم کردیم

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه نشست کمیته راهبردی مجمع امید تهران، گزارشی از اقدامات وزارتخانه متبوع خود در توسعه ورزش کشور بویژه در تهران ارائه کرد و از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور اقشار مختلف جامعه در اکثر ورزشگاه‌های کشور خبر داد.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در بیشتر ورزشگاه‌های کشور، زمینه حضور بانوان را با ملاحظه تمامی شرایط فراهم کردیم و انشاءالله به زودی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خواهیم بود. البته هم اکنون هم بانوان کشورمان در مسابقات مختلف از جمله والیبال محدودیتی برای حضور در ورزشگاه ندارند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان جهت خنثی‌سازی و مقابله با کارشکنی‌ها و مسئله‌سازی دشمنان کشور برای حضور افتخارآفرین ورزشکاران ایرانی در صحنه‌های بین‌المللی، بر حضور مقتدرانه تیم‌های ملی در رویدادهای ورزشی تاکید کرد.

سلطانی‌فر با قدردانی از برگزاری نشست مجمع امید برای بررسی وضعیت ورزش در شهر تهران، خاطرنشان کرد: انتظار است همه نهادها از جمله مجلس شورای اسلامی و مدیریت شهری تهران برای حل مشکلات حوزه ورزش پایتخت با دولت به مانند گذشته همکاری مستمری داشته باشند.

گفتمان مقاومتی در حال توسعه است

سردار حسین نجات معاون فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب  در دومین دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری، اظهار کرد: بر خلاف گفتمان در حال افول سازشی آمریکا، گفتمان مقاومتی در حال توسعه است.

وی تاکید کرد: گفتمان مقاومت به عنوان گفتمان پیشرفت در حال توسعه است.معاون فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز گفتمان مقاومت اسلامی در برابر گفتمان سازش پیروز شده که رمز این پیروزی ایستادگی و مقاومت است.سردار نجات اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب پر از مفاهیم پژوهشی برای دانشگاه‌هاست، محتوای بیانیه گام دوم دارای بیش از ۱۲۰ عنوان مقاله پژوهشی است.وی بیان کرد: دولتمردان آمریکا قصد داشتند گفتمان سازش را به ما تحمیل کنند که با مقاومت و ایستادگی این گفتمان افول پیدا کرد و امروز گفتمان پیروز در منطقه، مقاومت اسلامی است.معاون فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: کارآمدی نظام انقلاب اسلامی باید توسط اساتید مجرب دانشگاه برای نسل جوان و دانشجو تبیین شود؛ زیرا کارامدی نظام مشخص و علی رغم همه تهدیدها آرمان‌های انقلاب تحقق می‌یابد.سردار نجات با اشاره به شعارهای ملت ایران در قبل از انقلاب با عنوان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی افزود: در زمان قبل از انقلاب صنایع ایران کاملا صنعتی وابسته بود اما امروز مشاهده می‌کنیم ایران یکی از مستقل‌ترین کشورهای دنیا است.وی اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس با تهدیدات آمریکا و اروپا مواجه بوده‌ایم و هیچکدام را برنتافته‌ایم و با سرعت راه خود را ادامه داده‌ایم و حاضر نشده‌ایم یک وجب از خاک ایران را به دشمن واگذار کنیم و همیشه مستقل بوده‌ایم.

چون صلح می‌خواهیم باید خودمان را برای جنگ آماده کنیم

امیر حسین ولی‌وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) صبح دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب صلح و دفاع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در دافوس آموزش جنگ و جنگیدن را در سطوح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی به دانشجویان ایرانی و غیرایرانی می‌دهیم و بر همین مبنا قصد کردیم این بار نمایشگاه کتاب «صلح و دفاع» را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه «همه باید بدانند که کار ما در دافوس جنگ است اما اصل کار ما و پیام‌مان صلح است»، افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با همکاری چند موسسه انتشاراتی داخل و خارج از کشور راه‌اندازی شده و نوید خوبی برای تحقیقات پیش‌رو در مباحث مربوط به «صلح و دفاع» و «جنگ و دفاع» است.

فرمانده دافوس گفت: بسیاری از کشورها در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با دافوس ارتش همکاری کردند و ما در اختتامیه این نمایشگاه پیام دبیرکل سازمان ملل متحد در باب صلح را خواهیم داشت‌.امیر ولی‌وند در پایان با بیان اینکه «پیام نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع این است که ما هم به دنبال صلح هستیم و هم آماده جنگ»، تاکید کرد: ما چون صلح می‌خواهیم باید خودمان را برای جنگ آماده کنیم.

کد خبر 389719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.