تداوم روند صعود شاخص کل بورس امروز ۲۵ شهریورماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز روند صعودی در پیش گرفته بود، در ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه کاهشی شد و اما ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه با بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش بیش از ۳۵۰۰ واحدی به رقم ۳۰۵ هزار و ۹۱۸ واحد رسید تا بار دیگر به رکوردی جدید دست یابد .

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل با معیار هم وزن با رشد ۱۶۰۰ واحدی به رقم ۸۶ هزار و ۸۵۹ واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌های بورسی به بیش از یک میلیون و ۱۱۷ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همچنین معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۷.۶ میلیارد برگه بهادار سهام، حق تقدم و اوراق مالی شرکت‌ها را در قالب ۵۹۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲۵۰۸ میلیارد تومان دادو ستد کردند.

از دلایل رکوردشکنی و افزایش شاخص بورس تهران بر اساس گفته کارشناسان؛ ورود نقدینگی به بازار بورس است که بخشی از آن ناشی از رکود در بازارهای موازی مانند طلا، ارز، سکه،‌ مسکن و زمین بوده است.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با افزایش ۹۴۶ واحد به رقم ۸۲ هزار و ۲۲۲ واحد رسید و شاخص قیمت با معیار هم وزن ۱۰۷۱ واحد رشد کرده و به رقم ۵۸ هزار و ۱۴۳ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۴۴۲۱ واحد به رقم ۳۵۰ هزار و ۹۳۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش دو هزار و ۴۷۲ واحد به رقم ۲۲۳ هزار و ۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۷۵۵۹ واحد به رقم ۶۱۸ هزار و ۸۹۳ واحد رسید.

امروز نمادهای پالایش نفت تهران، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی جم در تقویت شاخص بورس بیشترین اثر را داشتند و نماد شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پر بیننده هم مربوط به بانک تجارت و قیمت هر سهم ۴۶۵ ریال، سایپا، ایران خودرو، پالایش نفت تهران، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، فولاد مبارکه، بانک صادرات به قیمت هر سهم ۵۰۵ ریال و گروه مپنا بودند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۵۹۳ هزار نوبت معاملاتی، هفت میلیارد و ۶۸۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

کد خبر 389709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.