۴۸۷ نفر در تصادفات جاده‌ای اصفهان جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸۷ نفر در تصادفات استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند.

علی سلیمانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار متوفیات حوادث ترافیکی در استان اصفهان در پنج ماهه سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی ۴۸۷ نفر که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۸۱ نفر بوده ۱.۲۵  درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سال جاری در استان اصفهان ۱۱۵ نفر زن  و ۳۷۲ نفر مرد بودند، افزود: طبق گزارشات موجود، حوادث امسال بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۲۷۲ نفر در جاده‌های برون‌ شهری بوده، همچنین ۱۵۸ نفر در مسیرهای درون ‌شهری و ۵۷ نفر سایر موارد ذکر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در مرداد ماه سال جاری ۱۱۵ نفر در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: این تعداد نسبت به مرداد ماه سال گذشته که ۱۰۳ نفر (۱۵ زن و ۸۸ مرد) بودند، ۱۱.۷ درصد افزایش داشته است.

سلیمانی پور با بیان اینکه در پنج ماهه اول سال جاری ۱۲ هزار و ۱۳۶ مصدوم حوادث رانندگی به اداره کل  پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۴۷  نفر زن و هشت هزار و ۵۸۹ نفر مرد بودند که در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

۵۵ نفر غرق شدند

وی با اشاره به مراجعه ۱۵ مورد فوتی (۲ زن و ۱۳ مرد) در پنج ماهه اول سال جاری به دلیل برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان، اظهار کرد: مرگ ناشی از برق گرفتگی در پنج ماهه اول سال جاری نسبت به  مدت مشابه سال قبل،۱۳ نفر افزایش داشته است که همه این تعداد مرد بوده‌اند.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در خصوص آمار فوت شدگان ناشی از غرق شدگی افزود: تعداد غرق‌شدگان ۵۵ نفر شامل ۱۰ زن و ۴۵ مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۵  نفر (۲ زن و ۲۳ مرد) بوده افزایش دو برابری داشته است.

وی در خصوص جزئیات تلفات غرق‌شدگی در پنج ماهه اول سال جاری تصریح کرد: ۱۳ نفر در رودخانه، چهار نفر در دریاچه مصنوعی و سد، ۱۰ نفر در استخر کشاورزی، ۹ نفر در استخرشنا، ۱۲ نفر در کانال ۱۲، سه نفر در چاه و چهار نفر سایر موارد بوده است.

افزایش آمار معاینات سرپایی

سلیمانی‌پور  با تاکید بر افزایش مراجعات معاینه سرپایی گفت: در پنج ماهه اول سال جاری تعداد ۵۷ هزار و ۴۵۶ نفر در حوزه معاینات سرپایی به اداره کل پزشکی قانونی و مراکز تابعه استان مورد معاینه قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۶۶ نفر زن  و ۳۸ هزار و ۶۹۰ نفر مرد بوده که این آمار  نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص اجساد معاینه شده در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در پنج ماهه اول سال جاری  یک هزار و ۶۰۵ جسد شامل ۳۴۸ زن و یک هزار و ۲۵۶ مرد در این اداره معاینه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک هزار و ۴۵۰ مورد شامل ۲۸۵ زن و ۱۱۶۵ مرد بوده، ۱۰.۷ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 389701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.