۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
استادیوم اتریشی جنگل شد

گروهی از معماران اتریشی و سوئیسی، جنگل زیبای موقتی در ورزشگاه چندمنظوره هایپو-آرنا در شهر کلاگن‌فورت، مرکز ایالت فدرال کرنتن اتریش، احداث کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنرمند سوئیسی با همکاری گروهی از معماران اتریشی تعداد ۳۰۰ درخت از ۱۹ گونه مختلف، که از مرکز اروپا جمع‌آوری شد، را در استادیوم ورزشی کاشتند تا به طور موقت جنگلی در این ورزشگاه احداث کنند.  درختان در ساعت‌های مختلف روز چشم‌اندازهای متفاوتی را به وجود می‌آورد که این چشم‌اندازها تحت تاثیر شرایط آب‌وهوایی به طور مداوم تغییر پیدا می‌کند؛ به عنوان مثال در بعضی از ساعات روز برگ‌ها آن رنگ زرد پاییزی را به خود می‌گیرد.

بزرگ‌ترین چالشی که طراحان و معماران جنگل سبز استادیوم هایپو-آرنا با آن مواجه بودند جمع‌آوری درختانی به ارتفاع ۱۳ تا ۱۴ متر و با سن ۳۰ تا ۴۰ سال بود، چراکه آن‌ها مجبور بودند درختانی مقاوم انتخاب کنند که به خاطر جابه‌جایی دچار آسیب نشود و به علاوه بیشترین سازگاری را با محیط‌های جدید داشته باشد. این درختان تمام فضای داخلی ورزشگاه را پوشانده و در توری بسیار ظریف و زیبا محصور شدند. دورتادور جنگل را نیز چمن‌های سبز احاطه کرده است و به سمت جایگاه تماشاچیان امتداد یافته است. نورافکن‌هایی رنگارنگ در شب فضای جنگل را روشن می‌کند و رنگ برگ درختان را تغییر می‌دهد تا نمایی پائیزگونه به آن ببخشد.

بازدیدکنندگان برای ورود به ورزشگاه و بازدید از جنگل موقتی نیاز به پرداخت هیچ وجه نقدی ندارند و بازدید برای عموم مردم رایگان است. بازدیدکنندگان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، از جایگاه تماشاچیان زیبایی خیره‌کننده جنگل را تماشا کنند. هدف اصلی طراحان و معماران این جنگل برقراری ارتباط بین انسان و طبیعت بود.

کد خبر 389697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خوابجانی FR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    0 0
    جالبه که بخش انگلیسی دارین‌ افرین.