اجرای عملیات گسترده پاکسازی و لایروبی مسیل‌های نقاط حادثه‌خیز

سرپرست شهرداری منطقه سه شیراز گفت: به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه و احتمال خطرپذیری و افزایش ظرفیت، با انجام عملیات لایروبی و خاکبرداری رودخانه‌ سعدی و حوضچه تاخیری واقع در دروازه قرآن ضریب اطمینان این مکان‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، مسعود طهماسبی با اشاره به اجرای عملیات پاکسازی و لایروبی نقاط حادثه‌خیز در شهرک سعدی و دروازه قرآن توسط شهرداری منطقه سه شیراز، اظهار کرد:  تاکنون بیش از یک هزار سرویس کامیون خاک در حوضچه آبگیر دروازه قرآن حمل و ۶۰۰ مترمکعب به حجم حوضچه اضافه شده است و این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی هرچه بیشتر محیط شهری، شهرداری درحال انعقاد قرارداد با پیمانکار به منظور افزایش ارتفاع دیوار اطراف حوضچه دروازه قرآن و همچنین ایجاد سیل‌بند پاره سنگی به ارتفاع تقریبی دو متر و نیم است تا از وقوع سیل در زمان بارندگی جلوگیری شود.

سرپرست شهرداری منطقه سه شیراز گفت: فراهم کردن شرایط برای هدایت صحیح و مناسب آب‌های سطحی در رودخانه، بسترسازی تمامی کانال‌های سطح منطقه در راستای جلوگیری از آبگرفتگی در زمان بارندگی، جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در فصول گرم سال از دلایل مهم لایروبی در این منطقه است.

طهماسبی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت پیشگیری از وقوع سیلاب، عملیات پاکسازی و لایروبی در تمامی نقاط پیش‌بینی شده از جمله لایروبی مسیل سعدی واقع در بلوار شهید وفایی، کوچه ۷۹ انجام شده و در حال احداث گورآب جهت جلوگیری از سیل به شهرک سعدی است که تا کنون یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب لایروبی و خاکبرداری با به‌کارگیری تجهیزات و ماشین آلات مکانیکی اجرا شده است؛ در مجموع این اقدامات کاهش وقوع آبگرفتگی‌های احتمالی را در زمان‌های بارندگی به طور چشمگیری در بر خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر طبق برنامه زمان‌بندی شده حداکثر تا دو ماه آینده، عملیات لایروبی و پاکسازی مسیل‌ها و کانال‌ها در محدوده شهرداری منطقه سه به اتمام خواهد رسید.

سرپرست شهرداری منطقه سه شیراز اضافه کرد: مواد گوناگونی مانند نخاله‌های ساختمانی، ضایعات درختی، زباله‌های خانگی و ... که به عنوان آلاینده وارد مسیل می‌شوند هر کدام به تنهایی یا آمیخته با هم اثرات سویی را در مسیل و در طبیعت ایجاد می‌کند. از شهروندان انتظار می‌رود تا با اجتناب از تخلیه مخرب‌های زیست محیطی در مسیل‌ها و کانال‌ها گرفتگی جریان آب را باعث نشوند.

کد خبر 389693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.