نصف جهان آماده استقبال از مهر می‌‎شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مدیریت شهری اقدامات قابل توجهی را با هدف ارتقاء سطح ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به دانش‌آموزان و دانشجویان انجام می‌دهد.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جلسه هماهنگی ستاد معاونت خدمات شهری با اشاره به فرارسیدن ماه مهر ، گفت: شهرداری اصفهان با اجرای دستورالعمل ۴۶ بندی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به استقبال مهر می‌رود.

وی با اشاره به اینکه هرساله در ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مدیریت شهری اقدامات قابل توجهی را با هدف ارتقاء سطح ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به دانش‌آموزان و دانشجویان انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط خدمات ویژه‌ای را برای استقبال از مهر ارائه می‌دهد. 

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان  افزود: زیباسازی شهر،  ایمن‌سازی‌ خیابان‌ها و معابر منتهی به مدارس  و دانشگاه‌ها، اجرای تدابیرترافیکی و ویژه و ‌برنامه‌های فرهنگی ازجمله اقدامات شهرداری اصفهان در آستانه بازگشایی مدارس است.

امیری با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، شهر چهره دیگری به خود می‌گیرد، اظهار کرد: رنگ‌آمیزی جداول و مبلمان شهری محدوده مدارس، نظافت و پاکیزگی محیط اطراف مدارس، پاکسازی و رنگ‌آمیزی تمامی پانل‌های نصب شده در سطح شهر به منظور زیباسازی شهر انجام می‌شود.

وی افزود: پاکسازی زمین‌های بایر و شستشوی اثرات شیرابه در معابر عمومی شهر  و هماهنگی درخصوص جمع آوری نخاله های ساختمانی از سطح معابر و پیاده‌روهای شهر خصوصاً معابر منتهی به مدارس از دیگر اقدامات شهرداری به منظور سهولت در رفت‌وآمد دانش‌آموزان و دانشجویان است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه زیباسازی و ترمیم فضای سبز در  ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان و دانشجویان تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: خشکه بری از درختان و همچنین هرس و فرم‌دهی پرچین‌های مورت به ویژه معابر منتهی به مدارس جهت زیبایی منظر و بهبود و ایمنی تردد دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام می‌شود.

امیری افزود: امحاء تمامی دیوارنوشته‌های سطح شهر به خصوص طرح‌ها و دیوارنوشته‌های غیرقانونی دیوارهای مدارس همچنین نظافت و شستشوی مبلمان شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای ترافیکی، جداول، پل‌های عابرپیاده و.... از جمله اقداماتی است که پیش از بازگشایی مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تا اول مهرماه نظافت و پاکسازی مادی‌ها و انهار به طور ویژه انجام می‌شود، تصریح کرد: بررسی ایمنی محوطه‌های بازی داخل پارک‌ها، ساماندهی، زیباسازی و ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده و پل‌های هوایی نیز از تعهدات اداره خدمات شهری است و در دستور کار قرار دارد. 

امیری با بیان اینکه زیباسازی مدارس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در بعضی از مناطق تعمیر نیمکت‌های پارکی نصب شده داخل حیاط مدارس جهت استراحت دانش‌آموزان و ترمیم آسفالت داخل حیاط مدارس ، در حد مقدورات انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه هرچه آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک پسماند از سنین پایین‌تر آغاز شود، تأثیر بیشتری در نگرش افراد خواهد داشت، اظهار کرد: نصب پلاکاردهای مناسب با هدف اطلاع‌رسانی قانون مدیریت پسماند به دانش‌آموزان، همچنین تجهیز تمامی مدارس به مخازن نگهداری پسماند خشک و افزودن مخازن پسماند تر و خشک در معابر منتهی به مدارس برای حفظ محیط زیست ضرورت دارد و تا زمان بازگشایی مدارس در اول مهر انجام می شود.

امیری افزود: نظافت کانکس‌ها، ایستگاه‌های ثابت بازیافت و جمع‌آوری زوائد و زیباسازی محوطه اطراف آن‌ها در دستور کار قرار دارد همچنین پسماندها از داخل ساختمان‌های قدیمی و مخروبه، معابر پیاده و باغچه‌های طولی معابر پاکسازی و جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های ثابت و سیار بازیافت به اقلام مناسبتی از جمله لوازم‌التحریر مجهز می‌شوند، خاطرنشان کرد: طرح تعویض کتاب و دفتر کهنه با لوازم‌التحریر نو در سطح ایستگاه‌های بازیافت اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در زمان بازگشایی مدارس، ایمن‌سازی معابر و نوسازی و بازسازی علائم ترافیکی است، تصریح کرد: اصلاح ترافیکی معابر و خیابان‌ها به خصوص در محدوده اطراف مدارس با هدف ایمن‌سازی حداکثری معبر برای دانش‌آموزان و خط‌کشی ترافیکی در محل‌های مورد نیاز با هماهنگی معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

امیری افزود: رفع نواقص تابلوها، ساماندهی و تکمیل تابلوهای ترافیکی در مسیرهای منتهی به مدارس و رنگ‌آمیزی تابلو اسامی خیابان‌هایی که نیاز به بازسازی دارند در دستور کار قرار دارد.

وی رفع خطرهای احتمالی در مسیر دانش آموزان را ضروری دانست و تصریح کرد: رفع موانع و نواقص خطرآفرین عابرین و خودروها، رعایت موارد ایمنی کارگاه‌های عمرانی، رفع پستی و بلندی ها و حذف موانع به ویژه موانع خطرناک در مسیر تردد دانش آموزان الزامی و در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به توجه ویژه و اقدام به برگزاری جلسات آموزشی فرهنگ شهروندی به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: با هماهنگی کمیته فرهنگ شهروندی و سازمان فرهنگی تفریحی  در مدارس مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان جلسات آموزشی فرهنگ شهروندی برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهر شهردار اصفهان گفت: اقدامات لازم به منظور آماده‌سازی شهر به هنگام بازگشایی مدارس در حال انجام است و از اول مهر آماده‌باش صددرصدی خواهیم داشت و امیدواریم شهروندان از وضعیت شهر اصفهان برای آغاز فعالیت مدارس رضایت کامل را داشته باشند.

کد خبر 389677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.