دانش‌آموزان یاری‌رسان مدیریت شهری باشند

شهردار باغبادران گفت: باید تربیت دانش‌آموزان در مدارس به گونه‌ای باشد که ضمن تقویت روحیه مطالبه‌گری، یاری‌رسان مدیریت شهری باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،حجت‌الله امینی در نشست هم‌اندیشی با مدیرآموزش و پرورش منطقه باغبهادران و مدیران مدارس این منطقه رفع مشکلات پیش‌روی این بخش را در گرو همدلی و مدیریت جهادی دانست و اظهار کرد: رسیدن درک متقابل برای افزایش تعاملات بین آموزش و پرورش و شهرداری باغبادارن امری اجتناب‌ناپذیر است، البته تعامل خوبی بین مدیریت آموزش و پرورش و مدیریت شهری وجود دارد، اما باید به سمت افزایش آن حرکت کرد تا بتوانیم بعضی مشکلات موجود را رفع کنیم.

وی اول مهر را آغاز خلقت علم دانست و عنوان کرد: استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس از جمله مسایلی است که مدیریت شهری نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، زیرا سرنوشت نسل جدید و جامعه در مدارس شکل می‌گیرد و برهمین اساس باید با نشاط و سرزندگی همراه باشد تا دانش‌آموزان با اشتیاق بیشتر پا به عرصه علم‌آموزی بگذارند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: دانش‌آموزان تحت نظارت معلمان پرورش یافته و در آینده مسئولیت‌های متعددی از جمله مدیریت شهری را عهده‌دار خواهند شد، بنابراین باید آموزش‌های لازم به انان ارایه شود.

امینی ادامه داد: مقام معظم رهبری تحصیل، تهذیب و ورزش را از وظایف دانش‌آموزان برشمردند و برهمین اساس مدیریت شهری باغبادران در تلاش است زمینه لازم را در خصوص انجام وظایف خود در این حوزه اختیارات خود انجام دهد به همین دلیل آسفالت، زیباسازی و ایمن‌سازی حیاط مدارس شهر به طور ویژه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه امید، عزت نفس و خودباوری از جمله مسایلی است که باید در دانش‌آموزان تقویت شود، اضافه کرد: دانش‌آموزان باغبادران توانستند توانمندی علمی خود را در عرصه‌های مختلف نشان دهند، اما برای انگیزه‌سازی و تقویت خودباوری باید در بین آنان باید از ظرفیت‌های موجود به خوبی بهره‌مند شد.

شهردار باغبادران عنوان کرد: ۱۰۰ پزشک باغبادارنی در کشور مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنان جزء افراد تاثیرگذار محسوب می‌شوند، باید از وجود چنین افرادی برای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان استفاده شود.

وی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموزان باید به گونه‌‍ای باشد که در آینده یاری‌رسان مدیریت شهری باشند، خاطرنشان کرد: معلمان همواره در مسیر تعلیم و تربیت و شناسایی استعدادها و علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان گام برداشته و زمینه شکوفایی آنان را فراهم کرده‌اند از این رو انتظار می‌رود در حوزه تقویت روحیه مطالبه‌گری نیز ورود پیدا کنند.

کد خبر 389676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.