برگزاری نخستین دادگاه دختر وزیر صمت/ مادر ۲۰ ساله نوزادانش را برای خرید موبایل فروخت

برگزاری نخستین جلسه محاکمه شبنم نعمت زاده دختر وزیر سابق صمت، فروش نوزادان دوقلو برای خرید موبایل، ماجرای فوت دو دانشجو در شیراز و کشف بیش از ۱۰ هزار بطری آب معدنی در خنج عناوین بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: در حال حاضر ۲۶۴ مدرسه با بیش از ۶۰ سال قدمت در پایتخت وجود دارد که باید نسبت به ایمن سازی و نوسازی این مدارس اقدام شود.

وی افزود: در شهر تهران یک دوازدهم جمعیت دانش‌آموزی وجود دارد ولی در امکانات رتبه آخر را داریم و در حوزه  مدارس فرسوده با هیچ نقطه‌ای از کشور قابل مقایسه نیستیم در حالی که ما برای پیش بردن چشم‌انداز توسعه کشور راهی جز تقویت آموزش و پرورش نداریم.

 ماجرای فوت دو دانشجوی دانشگاه شیراز چه بود؟

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم با اشاره به اقدامات وزارت علوم در خصوص بررسی علل فوت دو دانشجوی دانشگاه شیراز، اظهار کرد: وزارت علوم در مورد فوت دو دانشجوی دانشگاه شیراز خواستار ارائه‌ گزارش‌های کامل و دقیق از مسئولین این دانشگاه شده است تا بتوانیم براساس آن موضوع را مورد ارزیابی قرار بدهیم.

 رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز نیز چهارشنبه گذشته ضمن تایید خبر درگذشت دو دانشجوی این دانشگاه،ضمن تشریح جزئیات سانحه فوت دو دانشجوی دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: یکی از دانشجویان ۱۱ شهریورماه در تصادف جاده‌ای و دیگری ۱۳ شهریورماه به دلیل سانحه برق‌گرفتگی در نمایشگاه ارائه دستاوردهای دانشکده کشاورزی فوت شدند.

بیش از ۱۰ هزار بطری آب معدنی تاریخ گذشته کشف شد

سرهنگ کرامت الله کریمی فرمانده انتظامی خنج  از کشف ۱۰ هزار و ۴۴۶ عدد بطری آب معدنی تاریخ گذشته به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک مغازه خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان خنج با اقدامات فنی و اطلاعاتی از دپو تعداد زیادی آب معدنی تاریخ گذشته در یک مغازه در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

۱۵ کشته و مصدوم در واژگونی پژو ۴۰۵

مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت: واژگونی پژو ۴۰۵ در محور یزد - میبد پنج کشته و ۱۱ مصدوم بر جای گذاشت.

وی گفت: ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح امروز بر اثر واژگونی خودروی سواری پژو ۴۰۵ در محور میبد- یزد، بعد از دوراهی طبس، ۵ نفر که کودک و نوجوان بودند، قبل از رسیدن نیروهای امدادی در صحنه جان خود را از دست دادند
وی اضافه کرد: این خودرو حامل افاغنه بود و راننده ۴۰۵ بعد از حادثه متواری است.

اولین دادگاه شبنم نعمت‌زاده برگزار شد

شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی امروز به اتهامات شبنم نعمت‌زاده به جرم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی مسعودی‌مقام رسیدگی می‌کند.

اتهامات شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.

شناسایی ۲۲ حساب شخصی از شبنم نعمت زاده

۲۲ فقره حساب شخصی در مورد متهمه نعمت زاده شناسایی شده که از سال ۸۸ تا ۹۷ بوده است.

طبق اظهارت متهمه نعمت زاده ۴ میلیارد تومان از بانک ملت، ۴ میلیارد تومان از بانک شهر و برای شرکت دارویی رسا ۴ و نیم میلیارد تومان از بانک ملت و ۶ میلیارد تومان از بانک سینا تسهیلات گرفته است.

شبنم نعمت زاده دختر وزیرپیشین صمت -  ۱۷ شهریور ۱۳۹۸-  با اتهاماتی درباره انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع بازداشت شد.

فروش نوزادان دوقلو برای خرید موبایل!

یک مادر بی‌عاطفه در کشور چین دوقلوهای یک ماهه خود را فروخته تا با پول آنها بدهی‌های خود را تسویه کند و بتواند یک گوشی موبایل بخرد. وی هم اکنون توسط پلیس چین دستگیر شده است.

 به تازگی مادری در چین به جرم فروش نوزادان دوقلوی خود دستگیر شد. پس از انجام مراحل تحقیقات، پلیس فاش کرد که او نوزادان دوقلوی خود را به مبلغ ۶۵۰۰۰ یوان فروخته تا بدهی‌های خود را تسویه کند و برای خودش یک تلفن همراه جدید بخرد!

به گفته روزنامه چینی Ningbo Evening News، این زن که ۲۰ سال سن دارد، در سپتامبر سال گذشته اقدام به فروش فرزندان دوقلوی تازه متولد شده خود کرد، او پس از دستگیری دلیل این کار را «بی پول و داشتن بدهی» عنوان کرده است. این مادر بی‌عاطفه افزود که والدینش از بارداری زودهنگام او خشمگین بوده‌اند و از کمک به او در پرورش نوزادان خودداری کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که چگونه این مادر ۲۰ ساله، موفق به پیدا کردن خریداران برای دوقلوهای یک ماهه خود شد، اما این روزنامه گزارش می‌دهد که پلیس فقط هنگام بررسی یک مورد مشابه، از این معامله با خبر شده است. پلیس فهمیده که این نوزادان دوقلو به دو زوج مختلف در ادو استان مختلف کشور چین، به نرخ ۶۵۰۰۰ یوان، چیزی بیش از ۹۰۰۰ دلار فروخته شده‌اند.

پدر نوزادان که گفته می‌شود حتی هنگام تولد آنها حضور نداشته است، تنها پس از شنیدن فروش آنها در مقر پلیس حاضر شد. این مادر سنگ دل به پلیس گفته است که پول فروش نوزادان را با پدر بچه‌ها تقسیم کرده است. او از سهم خود برای تسویه بدهی‌های بانکی خود و خرید یک تلفن هوشمند جدید استفاده کرده، همچنین پدر بچه‌ها بدهی‌های قمار خود را تسویه کرده است.

سرانجام پلیس موفق شد نوزادان را در استانهای مختلف چین ردیابی کند و هر دو را در کنار والدین ما قرار دهد. والدین غیرمسئول دستگیر شده‌اند و با حبس زیادی روبه‌رو هستند. در زمان دستگیری، این والدین سهم خود از پول حاصل از فروش را خرج کرده بودند.

کد خبر 389672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.