حضور «حمال طلا» در جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک»

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «حمال طلا» گفت: این فیلم برای تصاحب جایزه هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» با فیلم‌های کاندید جشنواره‌های کن، برلین و لندن و برنده کارلووی واری رقابت می‌کند.

به گزارش ایمنا، فیلم سینمایی «حمال طلا» (Gold Runner) آخرین ساخته تورج اصلانی که نگارش فیلمنامه آن را نیز به صورت مشترک با هادی نادری انجام داده است. این فیلم که به احتمال زیاد در آبان ماه روی پرده سینماهای کشور حاضر خواهد شد. در آخرین حضور بین المللی به بخش رقابتی «سینمای جهان» در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» Duhok در اقلیم کردستان عراق رفت و مورد استقبال تماشاگران حاضر در این جشنواره قرار گرفت. 

منصور سهراب‌پور، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «حمال طلا» در این باره گفت: فیلم سینمایی «حمال طلا» برای تصاحب جایزه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» با فیلم‌های کاندید جشنواره‌های کن، برلین و لندن و همچنین برنده کارلووی واری و دیگر جشنواره‌های معتبر جهانی به رقابت می‌پردازد.

وی افزود: این فیلم‌ها عبارتند از «خانه آگه» به کارگردانی لندیتا زکیراج برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در پنجاه و چهارمین جشنواره بین‌المللی، فیلم «کارلووی واری» چک، «در پایان ما رقصیدیم» به کارگردانی لیوان آکین، کاندید جایزه نخل طلای هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» فرانسه، فیلم سینمایی «سرزمین خاکسترها» به کارگردانی صوفیه کویروس ابدا، کاندید جایزه بزرگ هفته منتقدان و دوربین طلایی هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» در فرانسه، «فکرهای من صلح‌آمیز هستند» به کارگردانی آنتونیو لوکیچ، برنده جایزه ویژه هیئت داوران در پنجاه و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری»، «عکس قرمز» به کارگردانی تاشی گیلشن، کاندید خرس کریستال جشنواره بین‌المللی فیلم «برلیناله» آلمان و غیره.

این تهیه‌کننده با سابقه سینمای ایران در مورد تورج اصلانی اظهار کرد: تورج اصلانی تفکر آزاداندیشی دارد و سینمای صراحت و سینمای ناب را به‌خوبی بلد است و می‌شناسد، با رقبایی که در جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» دارد؛ برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که اتفاهای خوبی برایشان بیفتد، چون مسیری که در برابر او قرار دارد، بی شک مسیر جذابی خواهد بود و مطمئن هستم که موفقیت‌های چشمگیر دیگری را در عرصه‌های بین‌المللی کسب خواهد کرد.

وی تأکید کرد: قرار بود در روزهای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» همزمان با اکران‌های فیلم «حمال طلا» در کنار تورج اصلانی حضور داشته باشم ولی مشغله کاری این اجازه را به من نداد. امیدوارم در این جشنواره و دیگر رویدادهای سینمایی اتفاق‌های خوبی برای او بیفتد و امشب خبرهای خوبی را از جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» در مورد فیلم «حمال طلا» دریافت کنیم.

به گزارش ایمنا، جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» در قالب فیلم‌های بلند سینمایی، کوتاه و مستند در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش رقابتی «سینمای جهان»، بخش رقابتی «سینمای کُردی»، «چشم‌انداز سینمای جهان»، «پانورامای سینمای کردستان»، بخش «نمایش ویژه» و ... روز ۱۸ شهریور ماه (۹ سپتامبر ۲۰۱۹) با فیلم سینمایی «کامیون» به نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی، با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی و با نقش آفرینی سعید آقاخانی در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک در اقلیم کردستان آغاز شد و امشب دوشنبه -۲۵ شهریور ماه (۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹)- با اهدای برندگان بخش‌های مختلف رقابتی به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 389670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.