افزایش ۴۰ درصدی ترافیک در مهر/ انضباط بخشی موتورسیکلت‌ها پشت چراغ قرمز مجلس

در بسته خبری امروز از استقبال ۱۲ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاران از اوراق مشارکت تا " آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در گرگان" و حذف واسطه‌ها از عرضه میوه در بازارهای شهرداری مشهد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

ممنوعیت مقطعی تردد کامیون‌ها در تهران/ افزایش ۴۰ درصدی ترافیک در مهر

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ممنوعیت تردد کامیون‌ها از شش تا ۹ صبح در تهران در دو هفته نخست مهر اشاره کرد و گفت: همیشه در مهر ترافیک افزایش و حتی به ۴۰ درصد هم می‌رسد.

شرکت‌ها و رانندگان سرویس مدارس در سامانه «سپند» ثبت‌نام کنند

فخرالدین معصوم‌زاده، معاون نظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: شرکت‌ها و رانندگان سرویس مدارس با حضور در دفاتر پیشخوان دولت، در سامانه «سپند» "سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی" ثبت‌نام کنند تا زمینه دریافت مجوز برای آنان فراهم شود.

برنامه‌های تأمین درآمد پایدار برای شهرداری‌ها پیگیری شود

محمدابراهیم شوشتری، رئیس مرکز حراست وزارت کشور با تأکید بر حراست از اموال شهرداری‌ها گفت: شهرداران در حراست از دارایی‌ها و اموال بیت‌المال باید از ظرفیت‌های خود برای درآمدزایی و درآمد پایدار استفاده کرده و بر نحوه هزینه کردها نظارت داشته باشند.

شهرداران و دهیاران به هیچ عنوان با هیچ تغییر کاربری موافقت نکنند

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان با تأکید بر اجرای دقیق قانون در شهرداری‌ها، اظهار کرد: دهیاران به هیچ عنوان با هیچ تغییر کاربری موافقت نکنند .

قلیان ممنوع، دکه‌ها محدود

پیمان بضاعتی‌پور، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: برای آسایش و راحتی خانواده‌ها عرضه قلیان در پارک‌ها ممنوع و فعالیت دکه‌ها محدود می‌شود.

استقبال ۱۲ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاران از اوراق مشارکت

بر اساس آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی تا پایان سه ماه ابتدایی سال ۹۸ به میزان ۱۲.۵۰۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری‌ها از سوی سرمایه‌گذاران خریداری شده است.

حذف واسطه‌ها از عرضه میوه در بازارهای شهرداری مشهد

بهروز کیانی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد از حذف واسطه‌ها از عرضه میوه در بازارهای شهرداری مشهد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۴ بازار عرضه میوه و تره بار در مشهد احداث شده است.

انضباط بخشی موتورسیکلت‌ها پشت چراغ قرمز مجلس

بی سر و سامانی موتورسیکلت‌ها صدای مردم و شورای شهری‌ها را در آورد. مسئولان شهرداری توپ را به زمین مجلس انداخته و معتقدند مشکل از قانون است و تا نمایندگان مجلس ورود نکنند خبری از انضباط نیست.

تخلیه شبانه ضایعات صعنتی و کارگاهی درون مسیل‌ها و کانال‌ها

اصغر عطایی، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برخی از افراد شبانه و به صورت مخفیانه ضایعات صنعتی و کارگاهی را در مسیل‌ها تخلیه میکنند که این امر باعث بروز مشکلاتی می‌شود و لازم است با این افراد قاطعانه برخورد شود.

مسئولان قضایی به شهرداری کمک کنند تا جلوی تخلفات در حوزه پارک‌ها را بگیریم

پرویز سلیمی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زاهدان گفت: قراردادهای ۲۵ ساله با متولیان ایجاد پارک‌ها و مجموعه‌های تفریحی سبب شده تا در صورت تخلف و یا رعایت نکردن استانداردها نتوانیم آن‌طور که باید برخورد کنیم، لازم است مسئولان قضایی و بازرسی به شهرداری کمک کنند تا بتوانیم جلوی تخلفات در این حوزه را بگیریم.

آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در گرگان

موسی‌الرضا صفری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: در یک ماه آینده طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر گرگان آغاز می‌شود.

کد خبر 389659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.