نیاز استان فارس به بیش از ۲۸۰ نیروی آتش‌نشان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه نیاز استان فارس بیش از ٢٨٠ نیروی انسانی است، گفت: در آزمون استخدامی این دستگاه تعداد چند برابر ظرفیت مورد نیاز اعلام شده است.

به گزارش ایمنا، محمدهادی قانع با بیان اینکه شهروندان شیرازی می‌توانند جهت بررسی ایمنی مجتمع مسکونی محل زندگی خود، نشانی را تا پایان شهریورماه به سامانه ٣٠٠٠٧٥١٢٥ پیامک کنند، اظهار کرد: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی، ایمنی مجتمع مسکونی پیامک شده را بررسی خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه بیش از ٥٠٠ هزار نفر در نخستین جشنواره شهر ایمن که سال گذشته برگزار شد، تحت آموزش‌های ایمنی قرار گرفتند، ادامه داد: نیمه دوم سال گذشته با کاهش ۴۰ درصدی حوادث ایمنی در کلانشهر شیراز مواجه شدیم که بخش زیادی از این مهم به آموزش شهروندان در راستای جشنواره شهر ایمن برمی‌گردد.

وی افزود: در جشنواره دوم شهر ایمن که از مردادماه امسال اجرایی شده، ۱۶ شاخص مدنظر قرار گرفته و مواردی چون ایمنی واحدهای مسکونی بررسی می‌شود.

قانع با بیان اینکه کارشناسان ایمنی این سازمان تا پایان مهرماه به درب منازل مسکونی مراجعه خواهند کرد، گفت: برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی، کارشناسان هنگام مراجعه باید معرفی‌نامه رسمی سازمان آتش‌نشانی شیراز داشته باشند و پوشش آن‌ها نیز با فرم و آرم سازمان باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  خاطرنشان کرد: از زمان اجرای دومین جشنواره بزرگ شهر ایمن تاکنون بیش از هفت هزار واحد در این طرح بازدید شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از جعبه‌های آتش، روش‌های خاموش کردن حریق، بازدید از جعبه‌های آتش و جذب افراد به عنوان آتش‌نشان افتخاری از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح مورد توجه قرار دارد.

قانع گفت: طرح شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها براساس کد نوسازی نیز در دستور کار قرار گرفته و برای بیش از ١٠٠ واحد مسکونی نیز شناسنامه ایمنی صادر شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به آتش‌سوزی هتل نیمه‌ساخته آسمان در مردادماه، تصریح کرد: علت آتش‌سوزی مواد مذاب‌های برشکاری در طبقات بالاتر و ریختن آنان به روی مواد قابل اشتعال اعلام شد و حدود ٣٠ دقیقه طول کشید تا افراد از آتش‌سوزی مطلع شوند و به آتش‌نشانی خبر دهند.

وی اضافه کرد: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی شرایط عمومی هتل آسمان هستند و ١٢ نفر از فرماندهان آتش‌نشانی نیز گزارش‌های آتش‌سوزی هتل را بررسی کرده‌اند.

قانع در خصوص روند خدمت‌رسانی در این آتش‌سوزی اظهار کرد: آتش‌نشانان شیراز در آتش‌سوزی هتل آسمان کمتر از دو دقیقه به محل اعزام شدند و در همان دقایق اولیه بیش از ۳۰ نفر از افرادی که در حریق گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  ادامه داد: خنک‌سازی در ابتدای آتش‌سوزی انجام و باعث شد با خروج محصولات قابل اشتعال از افزایش حرارت و انفجار مجدد در هتل آسمان جلوگیری به عمل آید.

وی تاکید کرد: با توجه به حفره‌های ایجاد شده و خنک‌سازی در ابتدای آتش‌سوزی شاهد بودیم که تنها در طبقه دوم ‌زیرزمین آتش وجود داشت و در سایر طبقات حرارت کمتری نسبت به منبع آتش ایجاد شد.

قانع در خصوص آتش‌سوزی بازار انقلاب افزود: یکی از مغازه‌های بازار انقلاب دچار حریق شده بود و این آتش‌سوزی می‌توانست با توجه به اتصال مغازه‌ها به هم، فاجعه‌ای در بازار ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به علت آتش‌سوزی سینما بهمن و هتل آسمان، خاطرنشان کرد: علت وقوع آتش‌سوزی سینما بهمن و هتل آسمان پس از آتش‌سوزی بیان شد و دادگستری فارس در حال بررسی عمدی یا غیرعمد بودن آتش‌سوزی است.

وی در خصوص مشکلات بازار انقلاب، اظهار کرد: وجود انبار مواد سوختی در کنار هم و استفاده نکردن از وسایل اطفاء حریق از جمله مشکلات این بازار است اما در جهت ایمن‌سازی بازار وکیل در حال ایجاد کانال‌های مخصوص آتش‌نشانی هستیم و امید است این طرح در سایر بازارهای استان نیز گسترش یابد.

قانع در خصوص آزمون استخدامی این سازمان خاطرنشان کرد: نیاز استان فارس بیش از ٢٨٠ نیروی انسانی است که در آزمون استخدامی این دستگاه تعداد چند برابر ظرفیت مورد نیاز اعلام شده که این افراد به مرور دعوت شده و مورد گزینش و آزمون عملی قرار خواهند گرفت تا امکان جذب آنان فراهم شود.

کد خبر 389655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.