اولین همایش ملی چالش نوآوری باز در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

اولین همایش ملی نـوآوری و بزرگترین چالش نوآوری باز در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در روزهای ۹ و ۱۰ مهرماه ۹۸ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، این رویداد با هدف توجه و تمرکز بر موضوع نوآوری در یکی از مهم‌ترین صنایع ایران، یعنی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می‌شود و قصد دارد تا با ترسیم چشم‌انداز نوآوری در صنعت، به معرفی توسعه و ترویج ابزارهای مورد نیاز در دستیابی به این اهداف بپردازد.
 همایش ملی چالش نوآوری باز در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، با بهره‌گیری از ابزارهای توسعه و ترویج دانش تخصصی نوآوری و ارائه تجربیات ارزشمند بین‌المللی و داخلی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، به رویکرد نوآوری باز و پتانسیل شرکت‌های فناور در این حوزه می‌پردازد.

با برپایی اولین نمایشگاه اختصاصی شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال در این صنعت، گردهمایی ویژه‌ای از توانمندی‌های اکوسیستم نوآوری در این حوزه صورت می‌گیرد. این برنامه تلاش دارد تا ارتباط ویژه‌ای میان نیازمندی‌های صنعت و توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان ایجاد کند و در نهایت با ارزیابی و انتخاب طرح‌های فناورانه و نوآورانه برتر، توسط متخصصان صنعت و دانشگاه، از آن‌ها تقدیر به عمل آید.
 همایش تخصصی نـوآوری با هدف بحث و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های نوآوری در صنعت، انتقال رویکردهای نوین، دانش تخصصی و تجارب موفق داخلی و بین‌المللی در حوزه نوآوری برگزار خواهد شد و با بهره‌گیری از دانش اساتید نوآوری و نیز متخصصان صنعت، گردهمایی علمی تخصصی، کاربردی و منطبق بر نیازهای روز صنعت را ارائه می‌کند.

در چالش نوآوری باز، قراراست ضمن انتقال اولویت‌های کلیدی صنعت به شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، با شناسایی، ارزیابی و انتخاب طرح‌های فناورانه و نوآورانه ارائه شده توسط این شرکت‌ها و با داوری مشترک متخصصان صنعت و دانشگاه، طی مراسم اختتامیه همایش، تقدیر به عمل آید.

در پی گسترش دامنه‌ فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در چندسال اخیر، نیاز به هرچه بیشتر دمیده‌شدن روح ایده‌های استارتاپی و نوآورانه در کالبد صنایع کشور احساس می‌شود؛ باتوجه به موقعیت استراتژیک کشور، این صنایع بستر بسیار مناسبی برای حضور استارتاپ‌ها خواهد بود.  

کد خبر 389651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.