پشت‌پرده حذف نام شهدا مشخص می‌شود

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کارگروهی برای بررسی حذف نام شهدا از تابلوهای شهری تشکیل خواهد شد تا موضوع را بررسی کند؛ پس از آن نتیجه را به اطلاع شهروندان و خانواده‌های شهدا اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، زهرا نژادبهرام در واکنش به اخباری مبنی بر حذف عنوان "شهید" از معابر شهر تهران اظهار کرد: بین اعضای شورای شهر تهران، فرزند شهید و همچنین افرادی هستند که در دفاع مقدس حضور داشته‌اند و حتی شهردار تهران نیز خود یکی از افرادی بوده که در دوران دفاع مقدس حضور پررنگی را در جبهه داشته است و در واقع حذف عنوان "شهید" را نمی‌توان به مدیریت شهری نسبت داد و این کار بی‌انصافی است.

وی افزود: براساس اظهارات آقای حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران طی دو سال گذشته ۳۸ درصد از نامگذاری مربوط می‌شود به نام شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حذف نام شهدا از تابلوهای شهری نیاز به واکاوی و پیگیری دارد، تصریح کرد: قطعاً این موضوع خارج از مدیریت شهری اداره می‌شود و هر گروه و جناح و هر فردی که اقدام به این کار می‌کند، بداند که اشتباه بزرگی را مرتکب شده است و در واقع حذف کلمه شهید نمی‌تواند مورد تأیید کسی باشد.

وی به تسنیم گفته است: اقدام اخیر و حذف عنوان "شهید" پشت‌پرده‌ای دارد که باید مشخص شود، در همین رابطه کارگروهی تشکیل خواهد شد تا موضوع را بررسی کرده و پس از آن نتیجه را به اطلاع شهروندان و خانواده‌های شهدا اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 389649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.