حرکت شهرداری به سمت درآمدهای پایدار باید تسریع پیدا کند

مدیر منطقه دو شهرداری قزوین گفت: با توجه به کاهش صدور پروانه ساختمانی و درآمدها، باید سریعا به سمت تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها حرکت کرد.

به گزارش ایمنا، کیومرث فدائی‌فر با بیان اینکه بودجه درآمد سال ۹۸ این منطقه ۱۵۲ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: درآمدهای ناپایدار یکی از معضلات مدیریت شهری است و متاسفانه اکنون ۷۰ درصد از درآمد شهرداری که حاصل صدور پروانه ساختمانی، فروش تراکم و کمیسیون ماده ۱۰۰ است، ناپایدار است.

وی با بیان اینکه فقط ۳۰ درصد از درآمد شهرداری پایدار و شامل عوارض‌های سالیانه نوسازی، صنفی و ... است، افزود: با توجه به اینکه شهرداری‌ها بودجه دولتی ندارند، باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

فدائی‌فر تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، کاهش هزینه‌های جاری و رفتن به سمت درآمدهای پایدار باید در اولویت کاری مدیریت شهری باشد.

مدیر منطقه دو شهرداری قزوین ادامه داد: کسب درآمد در شهرداری‌ها از اموری است که تأثیر عمده‌ای در بهبود امکانات و ارائه خدمات شهری مطلوب به شهروندان دارد.

وی مشارکت شهروندان در توسعه شهر، توزیع انبوه فیش عوارض، تحقق عوارض واقعی، هزینه درست درآمدها برای توسعه شهر و افزایش کیفیت ارائه خدمات را از راهکارهای افزایش درآمدهای پایدار عنوان کرد.

کد خبر 389640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.