سالانه ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر مختلف شهر ارومیه آسفالت می‌شود

شهردار ارومیه گفت: سالانه ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت و ۱۰۰ هزار متر مربع پیاده رو سازی در معابر مختلف شهر انجام می شود.

به گزارش ایمنا، محمد حضرت پور با اشاره به آسفالت معابر اظهار کرد: در یک مقطع زمانی آسفالت رویه معابر متوقف شد، اما از اول مهر ماه عملیات آسفالت رویه معابر دوباره در محلات مختلف آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه نیز آسفالت کوچه های معابر خاکی به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه نهضت آسفالت معابر در طول سال جریان دارد، عنوان کرد: امسال آسفالت معابر با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد و مدیریت شهری ارومیه نیز در کنار پیمانکاران، آسفالت معابر را انجام می دهد به طوری که در حدود بیش از  ۱۰۰ هزار تن آسفالت از طریق کارخانه های شهرداری توزیع شده است.

شهردار ارومیه تصریح کرد: آسفالت در کوچه های خاکی که در آنها ۵۰ درصد ساخت و ساز صورت گرفته است انجام می شود و همچنین آسفالت رویه معابر در معابری که عمر آسفالت آن بیش از ۲۰ سال است، صورت می گیرد.

وی افزود: شهروندان می توانند جهت آسفالت این گونه کوچه های خاکی با سامانه ۱۳۷ شهرداری ارومیه در ارتباط باشند.

حضرت پور با بیان اینکه عملیات  پیاده‌روسازی در معابر اصلی تدوام دارد، عنوان کرد: سالانه ۱۰۰ هزار متر مربع پیاده‌روسازی در نقاط مختلف شهر انجام می شود که اولویت اول پیاده رو سازی معابر بالای ۱۶ متر در داخل رینگ اصلی است و اولویت دوم خیابان های بالای ۱۶ متر منتهی به رینگ است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات پیاده رو سازی خیابان های اصلی داخل شهر و رینگ به اتمام نرسیده است، گفت: در حال حاضر در خیابان های راهنمایی و حافظ عملیات پیاده رو سازی صورت می گیرد و بعد از اتمام این خیابان ها پیاه روسازی خارج از رینگ انجام می شود و در داخل رینگ نیز عملیات پیاده رو سازی در بلوار والفجر و امامت در حجم وسیعی در حال اجرا است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه مدیریت شهری سالانه ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت  و ۱۰۰ هزار متر مربع پیاده روسازی در معابر مختلف شهر انجام می دهد، عنوان کرد: آسفالت و پیاده رو سازی معابر جزوه اولویت های مدیریت شهری در هر سال است و حتی در بحران های مالی انجام این عملیات در سطح شهر تعطیل نمی شود.

وی ادامه داد: اینکه آسفالت معابر در سال جاری به صورت جهادی و انقلابی در سطح شهر ارومیه آغاز شده این است که علاوه  بر توان شهرداری از پیمانکاران بخش خصوص تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان جهت آسفالت معابر استفاده شده است تا برخی خلاءهای موجود در شهر را رفع کنیم.

حضرت پور با بیان اینکه تمام اقدامات عمرانی که در سطح شهر انجام می شود برابر نظر مردم است، خاطرنشان کرد: بر طبق آخرین نظر سنجی در شش ماه دوم سال ۹۷، شهروندان از وضعیت حمل و نقل عمومی در سطح شهر ناراضی هستند و رضایتمندی در این حوزه ۵۰ درصد همچنین رضایتمندی در حوزه فضای سبز، نظافت شهری، پیاده رو سازی و آسفالت ۶۰ درصد است که این درصدها برای شهرداری قابل قبول نیست و باید رضایتمندی در این حوزه ها و به ویژه  آسفالت به ۷۰ درصد برسد.

وی با اشاره به پروژه شهرک ویلایی ریما اظهار کرد: بخش عمده ای از پروژه شهرک ویلایی ریما واگذار شده است و آماده سازی خیابان های آن مانده است که عملیات زیر سازی و آماده سازی خیابان ها از مهر ماه آغاز می شود.

شهردار ارومیه با اشاره به یکی از درخواست های شهروندان در خصوص  کانال پشت میدان میوه و تره بار، عنوان کرد: بتن های این کانال جهت پوشش آماده می شود.

کد خبر 389633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.