ضابطه بلندمرتبه‌سازی و پهنه‌بندی حریم در انتظار ابلاغ اداره کل راه و شهرسازی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: ضابطه بلندمرتبه سازی و پهنه بندی حریم همچنان در انتظار ابلاغ اداره کل راه و شهرسازی است.

به گزارش ایمنا، شهریار آل‌شیخ با حضور در مناطق چهار، پنج، شش و هشت مشهد، نقشه استراتژیک نظام ارزیابی عملکرد سازمانی را به مدیران و کارشناسان این مناطق ابلاغ کرد و به طرح مباحث پیرامون این نقشه پرداخت و مسائل حوزه‌های مختلف این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تحویل گیری طرح های تفصیلی و کار مشاوران باید بین شهرداری، شورای شهر و سازمان مسکن و شهرسازی به صورت مشترک انجام شود، گفت: ظاهرا مشاوران بسیاری از خواسته ها مانند تراز اقتصادی طرح ها را تدوین نکرده اند و شهرداری برای تصویب طرح ها تحت فشار است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با اشاره به ابلاغ طرح جامع در سال‌های گذشته و انتقاد از بلاتکلیفی طرح‌های تفصیلی، اظهار کرد: قرار بود ضابطه بلندمرتبه سازی و پهنه‌بندی حریم ظرف مدت زمان یک ماه از سوی اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری ابلاغ شود، اما هنوز این ضوابط ابلاغ نشده و طرح ها مدام به مرحله بعد می‌رود و تفسیر آن کامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح ها باید بعد از ۱۰ سال به جمع بندی برسد، افزود: متاسفانه هنوز این مهم انجام نشده و این پروسه در بخش‌های عمومی و بسیار موثر بی پاسخ مانده است و بر این اساس تصمیم گیری دقیقی نمی توان اتخاذ کرد.

آل شیخ خاطرنشان کرد: به دلیل نبود طرح، پیشنهادات متعددی ارائه می‌شود که به تصمیم‌گیری موقت بیانجامد؛ تصمیم‌گیری‌هایی که در قالب طرح‌های شهری، کمیسیون ماده پنج و کمیته حریم و ... مطرح می‌شود و موردی و مقطعی است.

وی با اشاره به نداشتن دید کلان در مباحث عمده، عنوان کرد: ساخت و سازهایی در بافت‌های مختلف شهری در دست انجام است و برج‌هایی در سطوح مختلف در حال ساخت است، بدون اینکه پشتوانه های مطالعاتی مشخصی برای آنها وجود داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد تاکید کرد: هیچ پهنه‌ای را برای هیچ کاری تعریف نکردیم و همه تصمیم‌گیری‌ها به صورت موردی در قالب کمیسیون‌هایی از این دست اتخاذ می‌شود.

وی با انتقاد از عملکرد مشاوران طرح تفصیلی، اظهار کرد: خدمات در بسیاری از بخش‌ها تعریف نشده و بسیاری از پرسش‌ها بی‌پاسخ مانده و موارد شناوری در طرح وجود دارد که پاسخگویی نشده است.

کد خبر 389629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.