احداث سایت دفع بهداشتی پسماند شهری یاسوج

شهردار یاسوج گفت: سایت جمع‌آوری و دفع بهداشتی زباله این شهر در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار است که این کارخانه در شش هکتار آن احداث خواهد شد.

به گزارش ایمنا، نستهن مقدم با بیان این خبر، اظهار کرد: حوضچه های تبخیر شیرآبه‌های زباله نیز در طراحی این کارخانه درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: چندین مرحله آگهی فراخوان جذب سرمایه‌گذار در روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور برای ساخت این کارخانه منتشر شد، اما استقبالی نشد و اکنون که یک سرمایه‌گذار بومی ورود کرده است، باید از آن حمایت شود.

شهردار شهرکرد گفت: پس از تصویب کلیات کارخانه بر اساس توافقات صورت گرفته با سرمایه‌گذار، کلنگ‌زنی انجام شد و کار جانمایی و تسطیح زمین و فراهم کردن زیرساخت های لازم آغاز شده است.

مقدم خاطرنشان کرد: پس از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تعیین جزئیات فنی در کارگروه پسماند استان، کار احداث و راه‌اندازی کارخانه در مدت زمان شش ماه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارخانه‌ای که در این محل پیش‌بینی شده است دارای قابلیت‌های بالا و تجربه کارهای گذشته است، خاطرنشان کرد: روزانه ۴۰۰ تن زباله به این کارخانه وارد می‌شود که می‌تواند پاسخگوی نیاز شهر یاسوج و سایر مناطق استان باشد.

شهردار شهرکرد ادامه داد: شهرداری یاسوج همه تلاش خود را برای ساخت این کارخانه انجام خواهد داد، اما انتظار است که همه دستگاه‌ها از جمله محیط‌زیست، منابع طبیعی، آب و فاضلاب، شرکت گاز، شرکت توزیع برق و سایر دستگاه‌های عضو کارگروه پسماند نیز مساعدت و جدیت برای ساخت این کارخانه داشته باشند.

مقدم تاکید کرد: بر اساس قولی که پیمانکار داده است در صورت مهیا شدن زیرساخت‌های لازم این کارخانه در مدت شش ماه راه‌اندازی می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تأکید کرد: به پیمانکار تاکید شده که سهمیه ویژه‌ای از اشتغال این کارخانه به جوانان بومی روستاهای اطراف اختصاص دهد.

کد خبر 389626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.