تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه منطقه ۶

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان از تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه این منطقه تا پایان شهریورماه ۹۸ خبر داد.

محمدرضا برکت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه سال جاری این منطقه با ۸۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به عدد ۴۳۴ میلیارد تومان معادل ۱۱ درصد بودجه کل شهرداری اصفهان رسیده است.

وی با بیان اینکه سهم سرانه هر نفر از شهروندان ساکن در منطقه شش دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از سهم کل بودجه است، تصریح کرد: از شاخصه‌های بودجه ۹۸ منطقه، علاوه بر افزایش ۸۶ درصدی، سهم ۹۲ درصدی بخش ناخالص عمرانی و تنها هشت درصد بخش جاری آن است چرا که رقم بودجه به میزان مطلوبی افزایش یافت و علاوه بر مدیریت درآمد، با مدیریت هزینه، هزینه‌های جاری منطقه را نیز تا حد زیادی کنترل کردیم.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان ادامه داد: سهم خالص عمرانی منطقه شش در سال‌جاری ۶۹ درصد و ۲۳ درصد سهم پروژه‌های متمرکز عمرانی است که از طرف این منطقه بابت سهم درآمد به شهرداری مرکزی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: بودجه بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری اصفهان نیز از محل اعتبارات منطقه شش تامین شده و تحقق درآمدهای این منطقه در بخش‌های مختلف شهر بنا بر ضرورت مدیریت شهری هزینه می‌شود.

برکت با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی برای منطقه شش در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌هایی که امسال برای این منطقه تعریف شده با تعداد پروژه‌های پنج سال گذشته منطقه شش برابر است و نقطه عطفی در اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر و منطقه خواهد بود.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که شهرداری به نحوی از سال‌ها گذشته درگیر اجرای آن شده، پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)» است؛ پروژه‌ای که از سال ۹۶ به روی تعطیلی رفته بود، اما در سال گذشته با تصمیم مدیریت شهری اصفهان، کل بودجه آن را به منطقه شش تخصیص یافت و مقرر شد این منطقه بودجه مورد نیاز آن را تامین کند.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه بدهی‌های کلان به بدهکاران، پروژه مرکز همایش‌ها را به تعطیلی کشانده بود، در این دوره تمام بدهی‌ها پرداخت شده و پروژه جانی دوباره گرفته است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۸ منطقه شش برای تملک محدوده مرکز همایش‌ها ۱۰ میلیارد تومان و برای اتمام آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: مابقی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه از محل افزایش بودجه منطقه تامین می‌شود.

برکت تاکید کرد: یکی از بزرگترین پروژه‌هایی که می‌تواند در دوره مدیریت فعلی شهری اتفاق افتد، تکمیل پروژه ملی مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای است.

وی با بیان اینکه پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای در اقتصاد شهر بسیار تاثیر گذارخواهد بود و چرخ اقتصاد را به گردش خواهد انداخت، اظهار کرد: این پروژه می‌تواند محرک توسعه و تحول در اقتصاد شهر اصفهان و پتانسیل خوبی برای کشور جهت برگزاری اجلاس‌ ملی و بین‌المللی مهم باشد.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان تصریح کرد: در کنار پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای باید توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های حمل و نقل درون شهری شود.

کد خبر 389623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.