شناسایی بیش از ۱۷ هزار تخلف زیست‌محیطی در مشهد

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری، از طریق بازدیدها و گشت‌های مختلف زیست محیطی، بیش از ۱۷ هزار تخلف زیست محیطی در شهر مشهد شناسایی و سه هزار و ۸۲۲ خودرو دودزا به تعمیرگاه منتقل شدند.

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کلانشهرهای کشور از جمله شهر مشهد با معضل آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا مواجه هستند و ابعاد مختلف زندگی شهروندان تحت الشعاع این خطر زیست محیطی قرار گرفته است.

وی افزود: همین موضوع باعث شده برخورد با منابع آلاینده‌های زیست محیطی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه معاونت خدمات شهری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال ۹۸ خودروهای دودزا و آلاینده محیط زیست ۸۰ درصد، پسماند تولید شده در شهر هشت درصد، آلودگی صوتی هشت درصد، آلودگی نوری دو درصد و سایر آلاینده‌ها نیز دو درصد کل آلودگی‌های زیست محیطی شهر مشهد را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه از تعداد کل تخلف‌های زیست محیطی صورت گرفته از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴ هزار مورد مربوط به خودروهای دودزا بوده است، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار دستگاه فاقد معاینه فنی بودند که اخطار تهیه معاینه فنی به آن‌ها ابلاغ شده است.

پذیرا ادامه داد: در این مدت بیش از سه هزار خودرو به دلیل دودزا بودن به تعمیرگاه منتقل شده تا با تعمیرات لازم از ایجاد آلودگی بیشتر در سطح شهر مشهد جلوگیری شود.

کد خبر 389620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.