۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
خطر اشرافی گری

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

اصلاح‌طلبان اگر مشروط در انتخابات شرکت نکنند، نامردان سیاسی هستند

عبدالله ناصری تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان باید بپذیرند اگر شرکت در انتخابات را مشروط نکنند، نزد جامعه مدنی و مردم به عنوان نامردان و پفیوزهای سیاسی قلمداد خواهند شد. بنابراین شرایط تاریخی اینگونه است که اصلاح‌طلبان نباید تنور انتخابات را برای جریان مقابل گرم کنند بلکه باید شرایط معقول بگذارند.

وی گفت: معتقدم اگر یاران اصلی و اصیل اصلاحات بنشیند شرایطی را برای انتخابات تعریف کنند می‌شود امیدوار بود که در سرنوشت مجلس تعیین‌کننده خواهند بود، اما اگر اینگونه نباشد حتما باید نسبت به پیروزی اصلاح‌طلبان تردید کرد.

ناصری حاطرنشان کرد: این دفعه یک جریان سومی که آقای احمدی‌نژاد آن را مدیریت می‌کند وارد عرصه انتخابات خواهد شد و در مجموع شرایط را برای اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان سنتی سخت خواهد کرد.(ایلنا)

خبر ذوالنور از عملیاتی شدن خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری

مجتبی ذوالنور ظهر امروز در دومین جلسه شورای اداری استان قم که در سالن معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به مذاکرات مطرح با اروپایی‌ها گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که دل به اروپایی‌ها نبندید و امور را موکول به مذاکره نکنید، اما مذاکره را ادامه دهید. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته و مذاکرات انجام‌شده در این زمینه گفت: اروپایی‌ها پذیرفته‌اند ۱۵میلیارد دلار را در سه قسط ۵ میلیارد دلاری به صندوق اینستکس واریز کنند، به این معنی که در صورت پیش‌فروش نفت آن‌ها این مبلغ را بردارند، بنا بوده که تمام موانع اقتصادی ما عادی‌سازی شود، اگر ما قبول کنیم حقمان را در این حد تثبیت کرده‌ایم.

وی افزود: جمهوری اسلامی یک سال تحمل کرد و با اروپایی‌ها مذاکره کرد بعد از یک سال نتیجه کاهش تعهدات ما این بود که اروپایی‌ها سر عقل بیایند، اروپایی‌ها در بهترین وضعیت حدود ۲۰ میلیارد دلار با ما مبادله اقتصادی دارند، اما چندین برابر با آمریکا مبادلات اقتصادی دارند درنتیجه برایشان سودآورتر است که با آمریکایی‌ها ارتباط داشته باشند.

ذوالنور با تأکید بر اینکه سعی اروپایی‌ها در حفظ یک برجام بی هزینه است، عنوان کرد: با زدن پهپاد آمریکایی توسط ایرانی‌ها، این کشور چند موضوع را بررسی کرد اینکه جواب جمهوری اسلامی را بدهد و چند نقطه را بزند، گزینه دیگر این بود که آیا جمهوری اسلامی ایران پاسخ آمریکا را خواهد داد یا نه، همچنین میزان تلفات را مورد ارزیابی قرار دادند؛ اینکه ترامپ توئیت زد و ده دقیقه قبل از عملیات دستور توقف عملیات را داد در حقیقت به خاطر پیش‌بینی بود که از رفتار ما می‌کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر موضع اماراتی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت: با مقاومت فعال ایران اسلامی اتفاقات خوبی خواهد افتاد، شرایط کشور رو به بهبودی بوده و آینده بهتری نسبت به حال خواهیم داشت.

کاندیدایی می‌گفت بخاطر تبلیغات انتخابات مقروض شده‌ام، کمیته امداد کمکم کند

حسن غفوری‌فرد عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: به نظر من یکی از بزرگترین مشکلات که گریبان انقلاب اسلامی را گرفته رفاه طلبی، اشرافی گری و تجمل گرایی است. اینها واقعا مشکل هر انقلابی است؛ حتی به دین هم کاری نداریم.

من ساعت ها با فیدل کاسترو صحبت کرده ام. واقعا یک انقلابی حقیقی بود و تا آخر عمر هم انقلابی زندگی می کرد. یعنی زندگی بسیار ساده ای داشت. با هم دو سه ساعت در خیابان ها گشتیم. دیدم که به تک تک خانه‌های بی سرپرستان سر می زند و خیلی ها را به اسم می شناخت. کسی که می‌خواهد انقلابی بماند حتما باید زندگی ساده و فعالی داشته باشد. مشکلات یک بُعدی نیست؛ تمام اینها مؤثر است.

چرچیل بعد از جنگ دوم جهانی افرادش را جمع کرد و گفت که وضع صنعت چطور است؟ گفتند تمام صنایع ما نابود شده است. گفت وضع اقتصاد چطور است؟ گفتند همه بانک ها ورشکسته شده اند. گفت وضع قوه قضائیه چطور است؟ گفتند آنجا مشکلی نداریم و خوب است. گفت: مملکت درست خواهد شد.

حضور آقای رئیسی امیدواری هایی را ایجاد کرده است. ولی می شنویم که سه هزار میلیارد تومان دزدیده اند. لازم نیست فساد در همه جای کشور باشد؛ یکی دو دسته فاسد باشند، همه را آلوده می کند. مثلا نماینده مجلس را برای کار اقتصادی گرفتند. شاید در تاریخ دنیا بی‌سابقه باشد. آن هم در مجلسی که از ۷۰ فیلتر رد می شوند.

آقای عسکر اولادی می گفت دوره پنجم مجلس دو نفر آمدند گفتند ما کاندیدا بوده ایم، هر نفر حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم و رأی هم نیاورده ایم. حالا مقروض شده ایم. کمیته امداد به ما کمک کند. آقای عسکراولادی گفت، من از آنها پرسیدم اگر به مجلس می رفتید حقوق شما چقدر بود؟ ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان بود. هر سال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و چهار سال حدود ۱۰ میلیون تومان می شد. گفت از آنها پرسیدم چرا انقدر هزینه کرده اید؟ جواب دادند به ما گفته اند درآمد دارد. وقتی نماینده ای به امید درآمد وارد مجلس شود، چه قانونی می تواند بگذارد؟ این همه استیضاح می کنند و پس می گیرند. جریان چیست؟

روایت جدید سردار حاجی‌زاده از سرنگونی پهپاد آمریکایی

سردار امیرعلی حاجی‌زاده در پاسخ به برخی سوالات خبرنگاران و کارشناسان امنیتی و نظامی غربی، به اظهار نظر درخصوص برخی موضوعات ازجمله زدن پهپاد MQ-۴ آمریکایی پرداخت و اظهار داشت: ما در این عملیات می توانستیم علاوه بر زدن پهپاد آمریکایی که تنها چند کیلومتر وارد فضای آسمان کشورمان شده بود، هواپیمای با سرنشین آنها یعنی P۸ را هم که ۳۵ نفر سرنشنین داشت مورد اصابت قرار دهیم ولی این کار را نکردیم و دلیل تقدیر ترامپ هم همین بود.

حاجی زاده افزود: ما حتی درخصوص تجاوز به یک متر از فضای آسمان کشورمان هم حساس هستیم و زدن پهپاد آمریکایی یک هشدار به آنها بود.

وی درباره عکس العمل ایران درصورت مقابله به مثل امریکایی‌ها در آن واقعه تصریح کرد: اگر آمریکایی ها واکنش نشان می دادند و حتی اگر یک زمین خالی ما را هم می‌زدند، به آنها پاسخ می دادیم و در این صورت اگر آنها مجددا جواب می‌دادند، جنگ شروع می شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در آن مقطع همه نیروهای ما آماده باش بودند، گفت: به طور مشخص پایگاه العدید (پایگاه آمریکایی‌ها در قطر)، پایگاه الظفره (پایگاه آمریکایی‌ها در امارات) و یک ناو آمریکایی در دریای عمان هدف گیری شده بود که در صورت واکنش آمریکا، آنها را مورد اصابت قرار می دادیم.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: لازم است همه بدانند که تمامی پایگاه‌های آمریکایی و شناورهای آنها تا فاصله ۲هزار کیلومتری زیر برد موشک های ما قرار دارد.

وی با اشاره به موضوع تفاوت عمل در آفند(حمله) و پدافند(دفاع)، گفت: در آفند، نیروهای عمل کننده، قبل از عملیات دستور می گیرند ولی در پدافند ممکن است یک افسر جزء عمل کننده، بنا بر دستورالعمل، آتش به اختیار عمل کند. در موضوع زدن پهپاد آمریکایی نیز همین اتفاق افتاد و خود من بعد از زدن پهپاد متوجه شدم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه نه ما و نه آمریکایی ها قصدی برای جنگ نداریم، افزود: البته ممکن است نیروهای در میدان که در تماس با هم هستند، دست به چنین اقدامی بزنند که در این صورت ممکن است جنگی شروع شود.سردار حاجی زاده اظهارکرد: ما همواره خودمان را برای یک جنگ تمام عیار آماده کرده ایم.

کد خبر 389577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.