کالدرون: رفتار تراکتور حرفه‌ای نبود/ باید با سبک جدیدی بازی کنیم و برنده شویم

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: ما عکس‌هایی از سنگ‌ها و نارنجک‌ها داریم باختیم و حرفی نزدیم و مثل همه ورزشکاران عادی به خانه برگشتیم اما به نظرم تیم تراکتور رفتار حرفه‌ای و ورزشی انجام نداد.

به گزارش ایمنا، گابریل کالدرون سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی مقابل نفت آبادان گفت: همانطور که در هفته اول گفتم هر بازی برای ما فینال است و ما باید فردا برنده شویم و با باخت مقابل تراکتور مسئولیت ما بیشتر شد.

از کیفیت و سبک دو بازی اول راضی نبودم

کالدرون گفت:‌از کیفیت و سبک دو بازی اول راضی نبودم و باید فوتبال قشنگ‌تری بازی کنیم. مشخص است که بازیکنان ما به زمان بیشتری نیاز دارند و باید برنده شویم و فوتبالی که من دوست دارم انجام دهیم.

به عنوان یک خارجی انتظار دارم حمایت بیشتری از بیرانوند شود

وی  در مورد محرومیت بیرانوند و واکنش او نسبت به این محرومیت که گفته است که از فوتبال ایران خداحافظی می‌کند، گفت: من همیشه به نظرات و تصمیمات کمیته انضباطی احترام می‌گذارم و این مرتبه هم به تصمیم این کمیته احترام می‌گذارم و دلیلش را هم توضیح می‌دهیم. البته بیرانوند یک بازیکن بین‌المللی در فوتبال ایران است و به عنوان یک خارجی انتظار دارم حمایت بیشتری از او در ایران و به خصوص در فوتبال شود.

تراکتور باید توقع و درخواست منطقی داشته باشد

سرمربی تیم پرسپولیس افزود: اینکه بیرانوند یک افتخار برای فوتبال کشور است به حکم کمیته انضباطی احترام می‌گذارم و به نظرم تصمیم درستی بود و باشگاه تراکتور با ویدیویی که تهیه کرده به دنبال محکوم کردن بیرانوند است. به خاطر اینکه می‌گویند او رفتارش غیرورزشی و ناجوانمردانه بوده است. من با این مسئله موافقم اگر هدف تراکتور این  مسئله است کاملا با او موافقم اما وقتی ما در حال گرم کردن بودیم تماشاگران به ما سنگ انداختند و فحاشی کردند و ناسزا گفتند. به سمت بازیکنان ما قوطی نوشابه پرتاب کردند. به طرف زمین نارنجک پرت شد که برای تماشاگران خطرناک است. پس تراکتور اگر چنین انتظار و توقعی داشته باید درخواستش منطقی باشد. 

تراکتور رفتار حرفه‌ای و ورزشی انجام نداد

کالدرون ادامه داد: اگر درخواست منطقی وجود داشته باشد باید بگویم که ما درخواست بازی فیرپلی از تیم تراکتور را داشتیم چرا که آنها میزبان هستند. ما همیشه به تصمیمات کمیته انضباطی احترام می‌گذاریم و این بار هم بیشتر احترام خواهیم گذاشت. به نظرم با توجه به اتفاقاتی که رخ داده این تصمیم عادلانه بود. سنگ‌هایی که برای بازیکنان ما می‌انداختند باعث می‌شد برای آنها خطر به وجود آید و مصدوم شوند و حتی نارنجکهایی زدند که می‌توانست باعث آتش سوزی شود. به همین دلیل من به تصمیم آنها احترام می‌گذارم اما درخواست می‌کنم که تیم تراکتور هم به رفتارش نگاه کند. ما عکس‌هایی از سنگ‌ها و نارنجک‌ها داریم باختیم و حرفی نزدیم و مثل همه ورزشکاران عادی به خانه برگشتیم اما به نظرم تیم تراکتور رفتار حرفه‌ای و ورزشی انجام نداد و با اهداف بدی که داشتند می‌توانستند به ما صدمه بزنند.وقتی به آنها اجازه دادند که به ما سنگ بیندازند حتما تصمیم خوبی گرفته شده است. 

باید به سبک جدیدی بازی کنیم و برنده شویم

وی در مورد اینکه حریفان مقابل این تیم در تهران بازی بسته‌ای انجام می‌دهند، افزود: بله درست است. آنها می‌توانند به هر سبکی بازی کنند اما ما هم باید برنامه‌هایی داشته باشیم که با آنها پیروز شویم من به عنوان یک مربی باتجربه وظیفه دارم که بازیکنانم را آماده کنم و مشکلات را پشت سر بگذاریم. وظیفه ماست که خوب بازی کنیم تا به اهدافی که داریم برسیم اما وظیفه داریم بهتر کار کنیم. با مربی جدید باید به سبک جدیدی بازی کنیم و برنده شویم چرا که این مسئله به بازیکنان اعتماد به نفس می‌دهد و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

واکنش به اخراج برانکو

سرمربی تیم پرسپولیس  در خصوص اخراج برانکو و اینکه شاید هواداران پرسپولیس تحت تاثیر قرار گیرند،‌تصریح  کرد: من به بازی فردا فکر می‌کنم که برای ما فینال خواهد بود اما نمونه اتفاقی که برای برانکو رخ داد در همه جا رخ می‌دهد و شاید برای من هم اتفاق بیفتد. اما از روند کاری که می‌کنیم راضی هستیم و می‌دانم که برای تکرار قهرمانی باید بهتر کار کنیم و این روش باعث شده تا من بتوانم عناوین زیادی کسب کنم. ما نیاز به زمان داریم هر چند که خیلی هم زمان نداریم اما من به تیمم امیدوار هستم.

 ترابی همان جایی است که خودش دوست دارد

کالدرون در مورد اینکه چرا از ترابی در بخش وینگر چپ استفاده نمی‌شود، گفت: ترابی در همان پستی که در زمان برانکو بازی می‌کرد حضور دارد. پشت مهاجمان البته گاهی اوقات جابجا هم می‌شود اما شرایط بازی‌اش در دو بازی اخیر درهمان سمت چپ و وینگر بوده که خودش دوست دارد. جدا از بحث ترابی، فعلا فوتبالی که دوست داشتم را بازی نمی‌کنیم. امیدوارم فردا تیم بهتری باشیم و امیدوارم بهتر بازی کنیم. این مشکل پست نیست و بلکه برای من کار گروهی و تیم مهم است و عملکرد تیمی مهم است.

مهاجمان زمانی خوبند که تیم عملکرد خوبی داشته باشد

وی  در مورد شرایط مهاجمان گفت: مهاجمان دوست دارند خودشان را نشان دهند ولی زمانی که بقیه بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند. فردا جونیور بازی می‌کند. وقتی دو مهاجم راندمان خوبی دارد که تیم عملکرد خوبی داشته باشد. 

تنبیهی برای بیرانوند در نظر نگرفته بودم

سرمربی تیم پرسپولیس  در مورد اینکه قبل از محرومیت بیرانوند تصمیمی برای عدم استفاه از او در بازی فردا گرفته بودید یا خیر، گفت: قبل از حکم انضباطی من هیچ تصمیمی نگرفته بودم. هر وقت بازیکنان ملی به اردو می‌روند بعد از بازگشت شرایط‌شان را بررسی می‌کنیم. بر اساس ارزیابی که از نظر جسمی و روحی دارند و شرایطی که دارند تصمیم می‌گیرم از چه بازیکنی استفاده کنم یا نه. 

کالدرون در مورد اینکه منظورمان این بود که تنبیهی برای بیرانوند در نظر گرفته است یا نه،‌گفت: نه هیچ تنبیهی برای بازیکن در نظر نمی‌گیرم من بر اساس شرایط روحی روانی تصمیم می‌گیرم چه بازیکن بازی کند یا نه. بر اساس این معیارها تصمیم می‌گیرم.

از فدراسیون می خواهم ملی پوشان را زودتر به باشگاه ها برگرداند

وی  در مورد شرایط سایر ملی‌پوشان پرسپولیس گفت:‌اکثر آنها خسته بودند زیرا از سفر طولانی برگشتند. از فدراسیون می‌خواهم بازیکنان ملی را زودتر به باشگاه‌هایشان برگردانند و بازیکنان همگی با هم برگردند. به من گفته شد چون اضافه بار داشتند پرواز عوض کردند. این دلایل قانع کننده نیست. نمی‌گویم از هواپیمای خصوصی استفاده شود هر چند در تمام دنیا این اتفاق می‌افتد. بهتر است ملی‌پوشان با پروازی سریع‌تر به باشگاه‌هایشان برگردند.

با توجه به مشکلات اقتصادی فدراسیون بازی ها را جمعه برگزار کند

سرمربی تیم پرسپولیس در پایان نشست با اشاره به برنامه لیگ عنوان کرد:  با توجه به مشکلات اقتصادی که باشگاه‌ها دارند بهتر است که فدراسیون این مسئله را در نظر داشته باشد که بازی‌های تیم‌ها را در روزهای تعطیل برگزار کنند به خصوص تیم‌های مثل پرسپولیس که این همه هوادار دارد. اگر بازی روز تعطیل برگزار شود تماشاگر بیشتری به ورزشگاه می‌آید و این راهی است که فدراسیون می‌تواند از آن طریق در درآمدزایی کمک کند. قطعا فدراسیون هم می‌خواهد برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد. برگزاری بازی در آخر هفته و روزهای تعطیل از نظر اقتصادی به تیم‌ها کمک می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 389567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.