شوراها قدردان اقدامات آیت‌الله طالقانی باشند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر آیت‌الله طالقانی نبود، شاید امروز چیزی به‌نام شورا در قانون اساسی کشور وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (یکشنبه) در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله طالقانی در بهشت زهرا (س) اظهار کرد: هفت بند از قانون اساسی کشور به شوراهای اسلامی اختصاص دارد و در این میان آیت‌الله طالقانی برای تصویبشان نقش بسیار زیادی ایفا کرد به گونه‌ای که اگر وی نبود، شاید امروز چیزی به‌نام شورا در قانون اساسی کشور وجود نداشت.

وی طالقانی را پدر شوراهای کشور معرفی کرده و افزود: تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور در سالروز ارتحال آیت‌الله طالقانی با آمدن بر سر مزار وی قدردان اقدامات وی باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در معرفی این عالم به نسل جوان کشور توجه کنند، تصریح کرد: آیت‌الله طالقانی با میانه‌روی و ارتباط خوبی که با تمام طیف‌های سیاسی داشت، می‌تواند الگویی برای جامعه امروز باشد.

وی تصریح کرد: مبارزات آیت‌الله طالقانی با طاغوت زمان خود از زمان ملی شدن صنعت نفت آغاز و تا قیام امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، میانه‌روی و کنار آمدن با تفکرات مختلف سیاسی از خصوصیات بارز این عالم وراسته بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: خانواده مرحوم طالقانی پس از ارتحال ایشان هرگز اجازه ندادند، کسانی که به دنبال حذف انقلاب هستند از این موضوع سوء استفاده کنند و به همین سبب یکی از سالم‌ترین خانواده‌های انقلاب محسوب می‌شوند.

کد خبر 389559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.