افت شاخص کل بورس امروز ۲۴ شهریورماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه امروز افزایشی شده بود، در ساعت ۹ کاهش چشمگیری را تجربه کرد و تا پایان معاملات امروز نوسانات متعددی را تجربه کرد که در نهایت با دو هزار و ۶۴ واحد کاهش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز یکشنبه _۲۴ شهریورماه_ با کاهش ۲۰۶۴ واحدی، عدد ۳۰۲ هزار و ۳۹۵ واحد را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز با ۵۱ واحد افزایش به رقم ۸۵ هزار و ۲۸۵واحد رسید.

همچنین شاخص بازار اول به کانال ۲۲۰ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۱۱ هزار و ۳۳۵ واحد را ثبت کرد.

امروز آیفکس نیز به رقم سه هزار و ۹۳۰ واحد رسید.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن شش میلیارد و ۷۵۵ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۶۲۷ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای خودرو، وپارس و وبصادر به ترتیب با ۱۱۶، ۹۲ و ۷۶ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای رمپنا، فارس و کگل به ترتیب با ۳۵۹، ۳۲۸ و ۲۸۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

همچنین امروز وتجارت، خساپا و خودرو پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند.

از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و بانک و صنایع شیمیایی جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه تمایل معامله‌گران برای ذخیره سود مهمترین دلیل اصلاح شاخص بود، با این حال حجم و ارزش معاملات حاکی از ادامه روند صعودی بازار سهام است.

کد خبر 389554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.