وضعیت مقبرة‌الشعرا مایه آبروریزی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: متولیان توسعه و بازسازی مقبرة‌الشعرای تبریز باید فکری به حال این پروژه که جزئی از افتخارات و شناسنامه ایران اسلامی و تبریز قهرمان است بکنند زیرا وضعیت موجود فقط مایه شرمساری است و انتقادات گسترده‌ای را در محافل مختلف به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم صادق‌زاده در خصوص آخرین وضعیت مقبرةالشعرای تبریز اظهار کرد: در سال‌های اخیر کار ساماندهی و گسترش محوطه مقبرةالشعرا از سوی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز آغاز شده است، ولی روند اجرایی این پروژه  به دلیل کمبود بودجه پیشرفت چندانی نداشته است.

وی با بیان اینکه مقبرةالشعرا، میراث فرهنگی و ملی کشور بوده و تنها متعلق به تبریز نیست، افزود: این مکان فرهنگی و گردشگری هر سال بیشترین تعداد گردشگران داخلی و خارجی تبریز را به خود جذب می کند اما وضعیت تاسف بار این پروژه برای تبریز و آذربایجان شرقی مایه آبروریزی شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ مقبره از شاعران و فرهیختگان کشور در این مجموعه، تصریح کرد: در روزهای گذشته نیز تصاویری از نابسامانی این مقبره در فضای مجازی دست به دست می‌شد که بیش از همه چیز مغفول ماندن این بنای ارزشمند را یادآور شده و داغی سوزان بر دل‌های فرهنگ‌ دوستان این سرزمین می‌گذاشت.

وی ادامه داد: پروژه باز آفرینی مجموعه تاریخی مقبرةالشعرا تبریز از سال ۱۳۸۳ شروع شده و قرار بود همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی افتتاح شود اما همچنان در حال اجراست.

صادق‌زاده خاطر نشان کرد: متولیان توسعه و بازسازی مقبرةالشعرای تبریز باید فکری به حال این پروژه که جزوی از افتخارات و شناسنامه ایران اسلامی و تبریز قهرمان است بکنند زیرا وضعیت موجود فقط مایه شرمساری است و انتقادات گسترده ای را در محافل مختلف به همراه دارد.

کد خبر 389553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.