سرانه تولید پسماند در پاکدشت بیش از میانگین کشوری است

شهردار پاکدشت گفت: طبق آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۹۵ جمعیت این شهر ۳۵۰ هزار و ۹۶۶ نفر و سرانه تولید پسماند هر شهروند آن در حدود ۸۶۰ گرم در روز است که بیش از سرانه کشوری با میزان حدود ۷۰۰ گرم است.

به گزارش ایمنا، داریوش پازوکی اظهار کرد: در پنج پنج ماه ابتدایی سال ۹۸ بالغ بر ۳۵ هزار تن پسماند از منازل شهروندان توسط عوامل اجرایی این شهرداری جمع‌آوری شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین سهم پسماندها مربوط به پسماندتر بوده است، میزان پسماندهای خشک جمع‌آوری شده در حدود یکصد تن است که در مقایسه با میزان پسماندهای تر بسیار ناچیز بوده و ضرورت توجه به آموزش و فرهنگسازی در زمینه تفکیک از مبداء را نشان می‌دهد.

شهردار پاکدشت تصریح کرد: مرحله جدید آموزش، اشتراک‌گیری و فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ و توزیع کیسه‌های پلاستیکی جهت جمع‌آوری پسماند خشک به همت مدیریت پسماند حوزه معاونت خدمات شهری از مجتمع شمس‌الشموس آغاز شده است و سپس در سایر نقاط شهر اجرا خواهد شد.

پازوکی با اشاره به پسماندهای عمرانی، اضافه کرد: در این مدت حدود ۳۰ هزار تن پسماند عمرانی جمع‌آوری شده است، اما لازم است با ساماندهی حوزه خاک و نخاله از این میزان کاسته شود و شهروندان و عوامل اجرایی را به انتقال پسماندهای عمرانی به مناطق مجاز ترغیب کرد.   

وی در ادامه با اشاره به جمعیت شهر پاکدشت خاطرنشان کرد: طبق آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۹۵ جمعیت این شهر ۳۵۰ هزار و ۹۶۶ نفر و سرانه تولید پسماند هر شهروند آن در حدود ۸۶۰ گرم در روز است که بیش از سرانه کشوری با میزان حدود ۷۰۰ گرم است.

کد خبر 389549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.