غذاهایی که به درمان آنفلوانزا کمک می‌کند

در هنگام ابتلا به آنفلوانزا، رژیم‌های غذایی خاصی برای بهتر شدن بیمار وجود دارد که شامل مواردی مانند مصرف زنجبیل، سوپ، موز و آب سبزیجات است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خوردن غذا علاوه بر اینکه انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، راهکاری موثر برای درمان بیماری‌ها محسوب می‌شود؛ بعضی غذاها دارای خواص قدرتمندی است که می‌تواند بدن را در مبارزه با بیماری‌ها حمایت کند؛ مصرف این غذاها ممکن است بعضی علائم بیماری را تسکین دهد و به بهبود سریع‌تر آن کمک کند. در ادامه شما را با چند غذای مناسب برای درمان بیماری آنفلوانزا آشنا می‌کنیم:

سیر

 سیر، انتخاب خوبی برای ادویه‌دار کردن غذاهایی مانند سوپ است. این گیاه معجزه‌گر، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به کاهش عوارض سرماخوردگی کمک می‌کند. اگر به میکروب یا ویروس مبتلا شده‌ و می‌خواهید سریعا خوب شوید، مصرف یک تا دو حبه سیر با نصف فنجان آب تصفیه‌ شده، پیشنهاد خوبی است. این معجون را سریعا بنوشید و بلافاصله بعد از آن یک لیوان آب بخورید.

 آب سبزیجات

از آنجا که حین بهبودی از بیماری آنفلوانزا، معمولا افراد میل به خوردن سالاد ندارند، می‌توانند به جای آن، یک لیوان آب سبزیجات حاوی مقدار اندکی سدیم مصرف کنند. آب سبزیجات دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که سیستم ایمنی بدن را در مقابل میکروب‌ها تقویت می‌کند. در صورت میل به خوردن یک طعم شیرین، آب‌میوه صد درصد طبیعی گزینه خوبی است.

 سوپ مرغ

سوپ مرغ به جذب مایعات مورد نیاز و در عین حال مواد مغذی بدن کمک می‌کند. بعضی شواهد علمی نشان می‌دهد خوردن سوپ در درمان بیماری آنفلوانزا موثر است. همچنین سوپ مرغ از قسمت‌های نازک مویی شکل  موجود در معابر بینی، در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت می‌کند.

 زنجبیل

مصرف این گیاه دوست‌داشتنی به تسکین درد معده و رفع حالت تهوع کمک می‌کند. یافته‌های بعضی محققان نشان می‌دهد گیاه زنجبیل با التهاب نیز مبارزه می‌کند. می‌توان زنجبیل را به صورت تازه رنده شده یا پودر به غذاهای دیگر اضافه کرد. نوشیدن دمنوش زنجبیل نیز گزینه خوبی برای مقابله با آنفلوانزا است.

چای داغ

برای برخورداری از خواص بعضی آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌توان چای سبز، اولونگ یا چای سیاه نوشید. بخور این دمنوش‌ها نیز به پاکسازی بینی کمک می‌کند. افزودن یک قاشق غذاخوری عسل و یک لیموی تازه به چای داغ، گلو درد را تسکین می‌دهد. اگر مصرف کافئین آزار دهنده است می‌توان به جای آن نسخه‌های گیاهی بدون کافئین را امتحان کرد.

موز

هضم این میوه به هر شکلی که مصرف شود، برای معده آسان است. خوردن موز به دلیل دارا بودن پتاسیم، کلسیم و ایجاد انرژی در بدن به درمان بیماری‌ها کمک می‌کند. در عین حال وجود ماده‌ای بنام "لکتین" در این میوه مغذی، نقش مهمی در مبارزه با ویروس‌ها و تسکین بعضی علائم آنفلوانزا مانند تهوع، استفراغ و اسهال دارد؛ این ماده به قند موجود بر سطح ویروس متصل شده و از ورود آن به درون سلول جلوگیری می‌کند.

نان تست

نان‌ تست که معمولا از آرد گندم، بیکینگ پودر و نمک تهیه می‌شود یک ماده غذایی مناسب برای مبارزه با بیماری‌هاست. به ویژه مصرف این نان همراه با سوپ مرغ، بی‌نظیر است و باعث ایجاد حس سیری در افراد می‌شود؛ این موضوع در زمانی که معده، توانایی هضم غذای زیاد و سنگین ندارد اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

 ساندویچ بوقلمون

گوشت بوقلمون دارای پروتئین بدون چربی است که بخش اصلی یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود. اگرچه این نوع گوشت ممکن است زیاد خوشمزه نباشد، اما خوردن آن برای مبارزه با بیماری‌ها به بدن انرژی می‌دهد. می‌توان با تهیه یک سس لذیذ، طعم خوشایندی برای این غذا ایجاد کرد.

کد خبر 389547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.